Hallo forumleden,
Na 10 jaar een Volvo 240 Super Polar gereden te hebben nu 1 jaar in bezit van Volvo V70 classic (1997), automaat en rijdt op gas. KM stand 350.000. Fijne auto, trekt geregeld een paardentrailer met 2 IJslandse paardjes er in.
Laatste tijd geregeld koelvloeistof bij moeten vullen. Vorig jaar moest dat ook geregeld, bleek dat de radiator stuk was. Nieuwe radiator er in en klaar was kees. Er is nu geen zichtbare lekkage, maar bij controle van de peilstok bleek daar aardig wat witte sludge aan te kleven.
Conclusie: koelvloeistof lekt naar motorgedeelte. Nou heb ik wat rond gebeld voor te nemen stappen.
Op het forum lees je meteen: systeem op druk zetten, dan weet je gelijk of er lekkage is.
Bij lekkage naar het blok lees ik dan koppakking vervangen, of in het slechtste geval is het blok gescheurd en is het "game over".
Één van de garagisten die ik belde zei dat koppakking vervangen bij een Volvo V70 classic niet aan de orde is. Kan niet zei hij. Of PCV is verstopt of motorblok is gescheurd en naar zijn grootje.
Op het forum lees echter ik vaak over koppakking vervanging. Wat is hier van waar?
Moet ik afscheid nemen van mijn V70?
Na 10 jaar een Volvo 240 Super Polar gereden te hebben nu 1 jaar in bezit van Volvo V70 classic (1997), automaat en rijdt op gas. KM stand 350.000. Fijne auto, trekt geregeld een paardentrailer met 2 IJslandse paardjes er in.
Laatste tijd geregeld koelvloeistof bij moeten vullen. Vorig jaar moest dat ook geregeld, bleek dat de radiator stuk was. Nieuwe radiator er in en klaar was kees. Er is nu geen zichtbare lekkage, maar bij controle van de peilstok bleek daar aardig wat witte sludge aan te kleven.
Conclusie: koelvloeistof lekt naar motorgedeelte. Nou heb ik wat rond gebeld voor te nemen stappen.
Op het forum lees je meteen: systeem op druk zetten, dan weet je gelijk of er lekkage is.
Bij lekkage naar het blok lees ik dan koppakking vervangen, of in het slechtste geval is het blok gescheurd en is het "game over".
Één van de garagisten die ik belde zei dat koppakking vervangen bij een Volvo V70 classic niet aan de orde is. Kan niet zei hij. Of PCV is verstopt of motorblok is gescheurd en naar zijn grootje.
Op het forum lees echter ik vaak over koppakking vervanging. Wat is hier van waar?
Moet ik afscheid nemen van mijn V70?