Vandaag de trieste mededeling van de garage dat de koppakking lekt.
Symptomen waren dat de koelvloeistof te laag was en na bijvullen kwam de melding telkens opnieuw. Na een bij de garage blijkt dat er co2 het koelsysteem in komt, zelf gezien dat het ook echt gebeurt. Via het slangetje aan de bovenkant van het reservoir worden er belletjes geblazen.
Kosten hiervoor zouden 1500 euro moeten gaan worden. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar veel in de auto geïnvesteerd om hem te brengen naar het niveau van normaal onderhoud, maar dit is me teveel aan het worden nu.
Wat ik aan de auto heb laten doen tot nog toe:
- toplagers vering vervangen
- wiellagers
- remschijven en -schoenen
- schuifdak vervangen
- display laten doorsolderen, dat heeft maar even geholpen (klok loopt als een idioot achteruit en meldingenvenster geeft abacadabra)
- elandstickers geplakt
Ontzettend balen nu, want ik ben erg gehecht aan de XC en neem liever geen afscheid, maar de portemonnee vertelt me een ander verhaal. Er zijn vast mensen hier met een soortgelijke ervaring, wellicht kan iemand me nog overtuigen om de auto niet weg te doen? Er is me een V70 2.4 uit 2001 aangeboden met vergelijkbare kilometerstand 340.000, technische staat lijkt goed (het is de auto van de monteur) hoewel het stuur behoorlijk scheef staat. Hij rijdt goed.
Heeft iemand nog advies? Alvast bedankt, groet van een bedroefde XC70 rijder.
Symptomen waren dat de koelvloeistof te laag was en na bijvullen kwam de melding telkens opnieuw. Na een bij de garage blijkt dat er co2 het koelsysteem in komt, zelf gezien dat het ook echt gebeurt. Via het slangetje aan de bovenkant van het reservoir worden er belletjes geblazen.
Kosten hiervoor zouden 1500 euro moeten gaan worden. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar veel in de auto geïnvesteerd om hem te brengen naar het niveau van normaal onderhoud, maar dit is me teveel aan het worden nu.
Wat ik aan de auto heb laten doen tot nog toe:
- toplagers vering vervangen
- wiellagers
- remschijven en -schoenen
- schuifdak vervangen
- display laten doorsolderen, dat heeft maar even geholpen (klok loopt als een idioot achteruit en meldingenvenster geeft abacadabra)
- elandstickers geplakt
Ontzettend balen nu, want ik ben erg gehecht aan de XC en neem liever geen afscheid, maar de portemonnee vertelt me een ander verhaal. Er zijn vast mensen hier met een soortgelijke ervaring, wellicht kan iemand me nog overtuigen om de auto niet weg te doen? Er is me een V70 2.4 uit 2001 aangeboden met vergelijkbare kilometerstand 340.000, technische staat lijkt goed (het is de auto van de monteur) hoewel het stuur behoorlijk scheef staat. Hij rijdt goed.
Heeft iemand nog advies? Alvast bedankt, groet van een bedroefde XC70 rijder.