Hallo,
Gisteren tijdens de terugrit met de caravan even gemerkt dat de koppeling een beetje slipte in de 6e versnelling. Hierna de rest van de rit in 5e versnelling gereden en geen problemen gehad.
Zonder de caravan (extra belasting) heb ik (nog) geen problemen.
De wagen is uit 2008 en heeft 310.000km
Ik ben nu de mogelijkheden aan het overlopen:
- alles uitbesteden -> zal vermoedelijk richting de 2000Euro lopen denk ik, alleen al onderdelen (DMF, plaat, drukgroep, lager,...) kosten al een pak geld. Ik weet niet of hij het louter financieel gezien wel waard is.
- zelf doen -> ooit al een koppeling vervangen dus zou het wel aandurven. Heb er ook goed een kijk op wat er allemaal dient te gebeuren. Ik heb echter nog nooit een zelfstellende koppelingsplaat vervangen. Heb er ook de tool niet voor, maar deze kan aangekocht worden natuurlijk. Ik heb hier de plaats, hulpmiddelen (takel) en gereedschappen voor. Echter heb GEEN brug (vorige keer opgelost door de neus van de wagen omhoog te krikken.)
Als ik het zelf doe zou ik ook kunnen werken met 2dehands onderdelen, dan denk ik aan het DMF. De auto heeft uiteindelijk 310.000km dus lijkt 2dehands wel verantwoord.
- Het blijft een Euro 4 diesel waar ik veel belastingen voor betaal, mss is afscheid nemen ook een optie. Echter zou ik dit doodjammer vinden want het is een prachtige wagen
Aangezien de wagen nog rijdend is heb ik wel nog even de tijd, maar toch...
Gisteren tijdens de terugrit met de caravan even gemerkt dat de koppeling een beetje slipte in de 6e versnelling. Hierna de rest van de rit in 5e versnelling gereden en geen problemen gehad.
Zonder de caravan (extra belasting) heb ik (nog) geen problemen.
De wagen is uit 2008 en heeft 310.000km
Ik ben nu de mogelijkheden aan het overlopen:
- alles uitbesteden -> zal vermoedelijk richting de 2000Euro lopen denk ik, alleen al onderdelen (DMF, plaat, drukgroep, lager,...) kosten al een pak geld. Ik weet niet of hij het louter financieel gezien wel waard is.
- zelf doen -> ooit al een koppeling vervangen dus zou het wel aandurven. Heb er ook goed een kijk op wat er allemaal dient te gebeuren. Ik heb echter nog nooit een zelfstellende koppelingsplaat vervangen. Heb er ook de tool niet voor, maar deze kan aangekocht worden natuurlijk. Ik heb hier de plaats, hulpmiddelen (takel) en gereedschappen voor. Echter heb GEEN brug (vorige keer opgelost door de neus van de wagen omhoog te krikken.)
Als ik het zelf doe zou ik ook kunnen werken met 2dehands onderdelen, dan denk ik aan het DMF. De auto heeft uiteindelijk 310.000km dus lijkt 2dehands wel verantwoord.
- Het blijft een Euro 4 diesel waar ik veel belastingen voor betaal, mss is afscheid nemen ook een optie. Echter zou ik dit doodjammer vinden want het is een prachtige wagen
Aangezien de wagen nog rijdend is heb ik wel nog even de tijd, maar toch...