Zoals al eerder vermeld heb ik (wij) sinds enkele weken een andere auto de V70 D5 uit 2011, kilometerstand van 100k. Nu heb ik enkele vraagjes ivm schakelgedrag van de auto. Ondanks dat me bij de proefrit niets opgevallen is.
Na een aantal weken valt mij op
1e Het optrekken vanuit stilstand wil maar niet wennen. Ik dacht dat komt wel maar het punt van aangrijpen ligt mij niet lekker.
2e Schakelen gaat over het algemeen vrij soepel echter er zijn momenten dan wilt deze er toch niet lekker in zijn versnelling.
3e Wanneer ik de motor uit zet hoor ik een rammelend geluid (klik/klak, zoiets). Wanneer de koppeling ingetrapt is is dit geluid niet aanwezig.
4e Het gebeurt wel eens dat bij het starten (koude start) de motor onregelmatig draait. Dan zie je de toeren toch enkele 100 rpm's wisselen. Dit is echter maar kort stondig.
Nu vraag ik mij af of dit normaal is of dat er toch iets mis kan zijn met vliegwiel/koppeling. Hoe is dit te controleren of zijn de hierboven genoemde symptonen voldoende. Als dat zo is kan ik toch nog eens terug gaan naar de garage. Verder draait / loopt de motor als een zonnetje en rijdt de auto verder goed.
Er staat veel over dit onderwerp op het forum maar toch twijfel ik nog. Advies kan ik wel gebruiken
Na een aantal weken valt mij op
1e Het optrekken vanuit stilstand wil maar niet wennen. Ik dacht dat komt wel maar het punt van aangrijpen ligt mij niet lekker.
2e Schakelen gaat over het algemeen vrij soepel echter er zijn momenten dan wilt deze er toch niet lekker in zijn versnelling.
3e Wanneer ik de motor uit zet hoor ik een rammelend geluid (klik/klak, zoiets). Wanneer de koppeling ingetrapt is is dit geluid niet aanwezig.
4e Het gebeurt wel eens dat bij het starten (koude start) de motor onregelmatig draait. Dan zie je de toeren toch enkele 100 rpm's wisselen. Dit is echter maar kort stondig.
Nu vraag ik mij af of dit normaal is of dat er toch iets mis kan zijn met vliegwiel/koppeling. Hoe is dit te controleren of zijn de hierboven genoemde symptonen voldoende. Als dat zo is kan ik toch nog eens terug gaan naar de garage. Verder draait / loopt de motor als een zonnetje en rijdt de auto verder goed.
Er staat veel over dit onderwerp op het forum maar toch twijfel ik nog. Advies kan ik wel gebruiken