Dag beste mensen.
Ik begin me beetje zorgen te maken over mijn koppeling.
volvov70, classic, 10v, 99, 144pk, 2.5, benzine/lpg-g3. 480k km.
Ik hoor/lees horrorverhalen over de te verwachten kosten bij de koppelingvervanging.
met name het vliegwiel, en dan wel het dual mass flywheel.
maar in mijn uitgebreide, auto info die ik ooit bij de volvodealer liet uitprinten,
met het z'g' VIN nummer, Fyoncode, chassisno productie'-eenheid type kenteken etc.
die print gaf de volledige uitrusting van de auto t/m ieder klein detail aan toe.
bij de post DJ01, mbt Flywheel, staat: flywheel : single mass flywheel.
er zit in mijn auto dus een single mass flywheel en geen dual mass.
wat betekent dit voor de koppeling vervanging, hoeft dat vliegwiel niet vervangen
te worden bij de koppelingwissel. en/of kan het eenvoudig afgevlakt worden.
ik heb nu nog geen ernstige klachten, alhoewel ik af en toe vermoed dat ik in de 3e versnelling
soms een kleine slip voel, als ik flink wil inhalen of zo, maar ik weet dit niet zeker, kan dat misschiern de "kickdown", zijn of zit die in deze Volvo niet in?
ik voel ook geen enkele trilling in de versnellingshandel en/of raar geluid bij aan en uit zetten
alles loopt vlekkeloos soepel
nou bedankt in ieder geval.
groet, gvz
Ik begin me beetje zorgen te maken over mijn koppeling.
volvov70, classic, 10v, 99, 144pk, 2.5, benzine/lpg-g3. 480k km.
Ik hoor/lees horrorverhalen over de te verwachten kosten bij de koppelingvervanging.
met name het vliegwiel, en dan wel het dual mass flywheel.
maar in mijn uitgebreide, auto info die ik ooit bij de volvodealer liet uitprinten,
met het z'g' VIN nummer, Fyoncode, chassisno productie'-eenheid type kenteken etc.
die print gaf de volledige uitrusting van de auto t/m ieder klein detail aan toe.
bij de post DJ01, mbt Flywheel, staat: flywheel : single mass flywheel.
er zit in mijn auto dus een single mass flywheel en geen dual mass.
wat betekent dit voor de koppeling vervanging, hoeft dat vliegwiel niet vervangen
te worden bij de koppelingwissel. en/of kan het eenvoudig afgevlakt worden.
ik heb nu nog geen ernstige klachten, alhoewel ik af en toe vermoed dat ik in de 3e versnelling
soms een kleine slip voel, als ik flink wil inhalen of zo, maar ik weet dit niet zeker, kan dat misschiern de "kickdown", zijn of zit die in deze Volvo niet in?
ik voel ook geen enkele trilling in de versnellingshandel en/of raar geluid bij aan en uit zetten
alles loopt vlekkeloos soepel
nou bedankt in ieder geval.
groet, gvz