Mijn koppelingspedaal bleef beneden hangen (na koppeling met de voet omhoog drukken), diagnose van de dealer:
- druklager & koppelingscilinder koppeling vervangen, en neem dan ook direct 2e massavliegwiel mee.
Omdat ik de € 3000 liever in mijn zak wil houden als het niet perse nodig is ben ik aan de slag gegaan met het spoelen van de koppeling. En wonder boven wonder. Koppelingspedaal is weer supersmooth!
Vida instructie grofweg gevolgd;
- remolie vullen tot de max
- aquariumslangetje op de nippel (achter de radiator)
- nippel opendraaien
- 20x koppelingpedaal naar boven en beneden halen, tussentijds wel de remolie steeds tot de max bijvullen.
Er kwam ~,25 liter pikzwarte remolie uit (terwijl de remolie in het reservoir kraakhelder is). Online staat een andere instructie, maar deze spuit de remolie in bij de nippel. Hierdoor spuit je dus alle rotzooi je remsysteem in.
Binnenkort ga ik een 2e keer spoelen, dan wil ik ook de ABS pomp, hoofdremcilinder en remklauwen eens met ~250 ml per stuk meenemen.
- druklager & koppelingscilinder koppeling vervangen, en neem dan ook direct 2e massavliegwiel mee.
Omdat ik de € 3000 liever in mijn zak wil houden als het niet perse nodig is ben ik aan de slag gegaan met het spoelen van de koppeling. En wonder boven wonder. Koppelingspedaal is weer supersmooth!
Vida instructie grofweg gevolgd;
- remolie vullen tot de max
- aquariumslangetje op de nippel (achter de radiator)
- nippel opendraaien
- 20x koppelingpedaal naar boven en beneden halen, tussentijds wel de remolie steeds tot de max bijvullen.
Er kwam ~,25 liter pikzwarte remolie uit (terwijl de remolie in het reservoir kraakhelder is). Online staat een andere instructie, maar deze spuit de remolie in bij de nippel. Hierdoor spuit je dus alle rotzooi je remsysteem in.
Binnenkort ga ik een 2e keer spoelen, dan wil ik ook de ABS pomp, hoofdremcilinder en remklauwen eens met ~250 ml per stuk meenemen.