Helaas, mijn vrouw heeft een keer de Volvo mee omdat haar auto voor de APK weg moet houdt de koppelingspedaal ermee op.
Het pedaal zit helemaal onderin en komt niet meer omhoog. Samen met een buurman de auto naar huis gekregen.
ANWB is net geweest, daar waar ik dacht dat het een kapotte koppelingskabel was, bleek deze geen kabel te hebben maar hydraulisch en moet waarschijnlijk de koppelingscylinder vervangen worden.
Samen met de ANWB de auto naar een Bovag vak garage gesleept waar de monteurs gelukkig nog een biertje aan het drinken waren. Ik kon de sleutel meteen afgeven en 1 van de monteurs (die voorheen 20 jaar bij een Volvo dealer heeft gewerkt) wist te vertellen dat hiervoor de hele bak eraf moet.
De Volvo 237.000 km gereden en volgens mij zit hier nog de 1e koppeling in.
Als bovenstaande inderdaad allemaal klopt, is het dan verstandig ook meteen de koppeling te vervangen (en dus eventueel ook de dual massa vliegwiel) omdat alles toch al open ligt?
Ik wordt niet gehinderd door enige technische kennis dus zou graag wat advies willen voordat de garage morgen belt en met allerlei oplossingen gaat roepen. Ik voel al dat dit een hoop geld gaat kosten, maar als ik een paar honderd euro kan besparen door nu meer uit te geven (aan koppeling _ vliegwiel) dan is dat misschien verstandig....of niet.....?
Alle info/tips zijn van harte welkom.
Oh, ja is een S60 2.4D 163PK handmatige 6-bak van 11-2005 (volgens mij MY 2006)
Het pedaal zit helemaal onderin en komt niet meer omhoog. Samen met een buurman de auto naar huis gekregen.
ANWB is net geweest, daar waar ik dacht dat het een kapotte koppelingskabel was, bleek deze geen kabel te hebben maar hydraulisch en moet waarschijnlijk de koppelingscylinder vervangen worden.
Samen met de ANWB de auto naar een Bovag vak garage gesleept waar de monteurs gelukkig nog een biertje aan het drinken waren. Ik kon de sleutel meteen afgeven en 1 van de monteurs (die voorheen 20 jaar bij een Volvo dealer heeft gewerkt) wist te vertellen dat hiervoor de hele bak eraf moet.
De Volvo 237.000 km gereden en volgens mij zit hier nog de 1e koppeling in.
Als bovenstaande inderdaad allemaal klopt, is het dan verstandig ook meteen de koppeling te vervangen (en dus eventueel ook de dual massa vliegwiel) omdat alles toch al open ligt?
Ik wordt niet gehinderd door enige technische kennis dus zou graag wat advies willen voordat de garage morgen belt en met allerlei oplossingen gaat roepen. Ik voel al dat dit een hoop geld gaat kosten, maar als ik een paar honderd euro kan besparen door nu meer uit te geven (aan koppeling _ vliegwiel) dan is dat misschien verstandig....of niet.....?
Alle info/tips zijn van harte welkom.
Oh, ja is een S60 2.4D 163PK handmatige 6-bak van 11-2005 (volgens mij MY 2006)