Beste forumleden,
Ik heb al een tijdje de melding 'motormanagement service vereist'. Deze lijkt veroorzaakt te worden door een te laag signaal koppelingspositie sensor.
Ondertussen al even mee bezig geweest:
Als ik in Vida uitlees kan ik zien dat hij 5V krijgt en dat de geregistreerde positie 0% is (lijkt mij dus geen signaal?). Intrappen doet verder niets met de waarden.
Voor het vervolg loop ik een beetje vast in de diagnose opdracht van vida:
1. Controleer de signaalkabel tussen aansluiting #2 van de koppelingspedaalsensor en aansluiting #B15 (#B25) van de motorregeleenheid (ECM). Controleer op kortsluiting met de massa.
2. Controleer de signaalkabel tussen aansluiting #4 van de koppelingspedaalsensor en aansluiting #B4 (#B14) van de motorregeleenheid. Controleer op kortsluiting met de massa.
Waar en hoe meet ik deze aansluitingen het beste? Moet dan de ECM eruit?
Zijn er nog andere bekende problemen die kunnen optreden met deze sensor?
Dank alvast!
Ik heb al een tijdje de melding 'motormanagement service vereist'. Deze lijkt veroorzaakt te worden door een te laag signaal koppelingspositie sensor.
Ondertussen al even mee bezig geweest:
- Inspectie rondom bij het pedaal geeft geen reden tot zorgen (geen sporen van olie etc. die dingen kapot hebben gemaakt).
- Bekabeling lijkt in orde te zijn en stekker ziet en voelt goed
- Oude sensor schoongemaakt zonder resultaat
- Nieuwe sensor geplaatst zonder resultaat
Als ik in Vida uitlees kan ik zien dat hij 5V krijgt en dat de geregistreerde positie 0% is (lijkt mij dus geen signaal?). Intrappen doet verder niets met de waarden.
Voor het vervolg loop ik een beetje vast in de diagnose opdracht van vida:
1. Controleer de signaalkabel tussen aansluiting #2 van de koppelingspedaalsensor en aansluiting #B15 (#B25) van de motorregeleenheid (ECM). Controleer op kortsluiting met de massa.
2. Controleer de signaalkabel tussen aansluiting #4 van de koppelingspedaalsensor en aansluiting #B4 (#B14) van de motorregeleenheid. Controleer op kortsluiting met de massa.
Waar en hoe meet ik deze aansluitingen het beste? Moet dan de ECM eruit?
Zijn er nog andere bekende problemen die kunnen optreden met deze sensor?
Dank alvast!