In de koppelomvormer zit een voering, en die verslijt, vergeet niet dat er veel slip in de bak ontwerpen zit.*
Dus die deeltjes komen weer in de bak, en aangezien het fiberdeeltjes zijn zal de rest van de bak ook aangetast zijn, ( denk aan brein, lagerbussen, pistons etc etc )
Bij sommige wagens kom je weg met alleen de koppelomvormer te vervangen, voorbeelden ZF 6HP en MB722.6xx ( de 5 traps ) en dan moet je ook geen zeer hoge km stand hebben.
Bij een Volvo is bijna 99% dat het brein ook is aangevreten bij dergelijke zaken....
Conclusie kan men dan zelf wel trekken....
Bij b.v. de TF80SC in de V8 zit veel te agressieve software , en die zorgt voor veel slip en heel snel opschakelen naar 6, ( omwille van verbruik en emissie ), dat zorgt er voor dat juist die koppelomvormers zeer snel klaar kunnen zijn.
Had men conservatievere software erop gezet af fabriek, met later opschakelen naar 6, dan hadden juist die koppelomvormers langer mee gegaan.
Dat is de praktijk....