Hallo
Ik heb een xc70 uit 2001, de vorige eigenaar heeft de automaat laten reviseren door schoones transmissies,
Ik vind dat er veel slip zit in de aandrijving, ik bedoel dat hij eigenlijk pas bij hogere toeren echt wat gaat doen. De lock up doet t goed, de olie is kraakhelder, hij schakels erg soepel, al gaat t soms van de 3 Na 4 alsof hij even een sec slipt, hij heeft ook de modificatie al hiervoor op de bak.
Ik heb vandaag in de auto van mijn zwager gereden ook een xc70 zelfde bouwjaar en ik vind dat die stuk directer op het gas reageert.
Mijn vermoedens zijn dat de koppelomvormer niet helemaal fris meer is. Dat hij te veel slipt zeg maar. Het schakel issue van 3 Na 4 kan natuurlijk los staan van het vermoedelijke koppelomvormer issue.
Van trillingen is geen sprake. Wel heb ik t idee dat hij wat te veel zuipt. 15.5 liter op 100km.
Mijn vraag is hoe herken je een versleten koppelomvormer? Hoe meldt hij zich? Voordat ik de koppelomvormer uitbouw en voor niets laat reviseren.
Ik heb een xc70 uit 2001, de vorige eigenaar heeft de automaat laten reviseren door schoones transmissies,
Ik vind dat er veel slip zit in de aandrijving, ik bedoel dat hij eigenlijk pas bij hogere toeren echt wat gaat doen. De lock up doet t goed, de olie is kraakhelder, hij schakels erg soepel, al gaat t soms van de 3 Na 4 alsof hij even een sec slipt, hij heeft ook de modificatie al hiervoor op de bak.
Ik heb vandaag in de auto van mijn zwager gereden ook een xc70 zelfde bouwjaar en ik vind dat die stuk directer op het gas reageert.
Mijn vermoedens zijn dat de koppelomvormer niet helemaal fris meer is. Dat hij te veel slipt zeg maar. Het schakel issue van 3 Na 4 kan natuurlijk los staan van het vermoedelijke koppelomvormer issue.
Van trillingen is geen sprake. Wel heb ik t idee dat hij wat te veel zuipt. 15.5 liter op 100km.
Mijn vraag is hoe herken je een versleten koppelomvormer? Hoe meldt hij zich? Voordat ik de koppelomvormer uitbouw en voor niets laat reviseren.