Bouten kun je maar eenmalig gebruiken.
De kans dat bij hergebruik de bouten te lang zijn (geworden) is erg groot.
Heb de gevolgen hiervan al eens gezien en daar word je niet blij van, kan ik melden.
Ik moet eerlijk bekkenne dat ik dezelfde bouten heb gebruikt.
De garage war ik oa de krukaskering heb gehaald zeiden dat dit pure oplichterij van volvo was, en dT die 2,5 euro per boutje niet nodig was. Ik was daar van uit gegaan eerst maar op advies vam bigdot toch maar iemand naar de volvo dealer gestuurd voor die boutjes. Vind heel erg don dat ze dat niet hadden lichen en ze moesten zelf bestellen. Dus dat kan ik vandaag nog doen.
Maar als ze te lang zijn waar raakt het elkaar dan zijde vam de motor? Dan zou ik kunenn zien dat de boutjes zijn beschadigd dus?
Hartelijk dank voor uw hulp
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Die bouten kunnen door de loop van de tijd heel iets langer worden.
Wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar kan wel degelijk.
En ja, uiterlijk lijken ze als 2 druppels water op elkaar en precies daar schuilt het gevaar.
Ik ben destijds gewaarschuwd door Peter, van CRV Veenendaal en hun werk is het reviseren van koppelomvormers.
Bovenstaande foto komt ook bij hun weg.
Ik heb zelf weinig geprobeerd met de automaat. Bang dat ik iets verniel. Kan de tik komen omdat olie nog niet is door gespoeld?heb hem verder nog niet in de drive en de andere versnellingen gezet on dat ik bang ben iets te beschadigen. Als ik doe zou doen zou het onbeslast zijn. Wat kan het hebben als ik dat doe? Kan het schade opleveren als ik dingen probeer er er wel iets tikt?
Dit is mijn eerte automaat en heb verder weinig kennis over eem automaat
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Dus je hebt hem alleen in de "P" gehad ?
Olie moet inderdaad rondgepomt worden, dus ook in de koppelomvormer.
Ik heb het destijds met Martin gedaan (MMTS), wij hebben er toen een powerflushmachine aangehad.
Bij twijvel kun je ook even bellen met MMTS, of GS Powerflush.
Gewoon even de situatie schetsen en dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Let wel, bellen, dus niet mailen.
Succes.
Jaa alleen in de p. Toen die begon te tikken ben ik meteen gestopt om verdere schade door onwetend heide te voorkomen. Ik heb jou post goed Door lezen buffet. Alleen heb ik helaas niet de materiaal ter beschikking die u toen had.
Ik zal morgen gelijk bellen met gs. Ik heb al eerder met hem gesproken maar vind vervelend hem steeds om hulp te vragen terwijl ik nog nooit heb gebruikt van de spoeling.
Dank u voorbij snelle reactie, hoop dat gs mij morgen verder uit de brand kan helpen. Zal een pak van me schouders zijn Hahha
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik heb een vermoeden dat het allemaal wel mee zal vallen.
En mocht je je bezwaard voelen om Gery te bellen, zeg hem dan maar dat je op advies van mij belt.
Nou, ik hoop voor je dat het meevalt, ben ze wel vaker tegen gekomen die van wege misplaatste zuinigheid dezelfde boutjes weer gebruikten na gebruik zijn ze altijd wat uitgerekt, en draai je bobbels in de boden waardoor de voering niet meer pakt, dat kan tikkend geluid geven.
beter een paar tientjes betalen voor te dure bouten dan een nieuwe c.q. andere converter te moeten plaatsen
ben benieuwd naar de reactie van Gery
Hallo heren, bleek allemaal dik mee te vallen. Gister met gery van gs bebeld en hij zei dat de afstelleing van de hendel verkeerd kon staan. ( mijn eigen schuld) dus weer opnieuw vast gezet en nu loopt de auto zonder problemen!
Gister avond de rest van de auto nog in elkaar gezet. Rond de 9 uur klaar. En nog leuk met me vriendin in de volvo nAar de bios kunnen gaan.
Heren jullie worden hartelijk bedankt voor jullie mee denken en hulp.
Mvg johannes.