Hallo allemaal,
Ik heb een groot en duur probleem...
sinds zaterdag: ineens draaien op 4 ipv 5 cylinders.
na enig onderzoek blijkt cylinder 5 amper druk te hebben (6,5 bar). Bougies, bobine en electra allemaal getest en oké.
betreft mn V70n 2.4T uit 2001 op LPG-g3. Heeft 265000km gelopen, waarvan ca. 115000km op LPG. (Bij 150000km ingebouwd: landi met klepsmeersysteem van JLM)
conclusie van de "experts" is verbrandde klep (pen) en dus koprevisie.
geschatte kosten: €3000,- Een vriend van me wil helpen en in zijn garage de kop uit- en inbouwen tegen een veel vriendelijker uurtarief, maar dan nog ruim €2000,-.
graag hoor ik of anderen dit ook aan de hand hebben gehad?
Zijn dit reële prijzen? (Enkel revisie vd kop: ca. €1200,-)
Zijn er specialisten welke gereviseerde "ruil-koppen" verkopen om zodoende de tijd te verkorten?
Hebben jullie nog andere tips en adviezen?
Dit alles ervanuitgaande dat ik ga repareren... echter is dat nog niet zeker.
mijn kosten/baten analyse heb ik nog niet gemaakt...
het tolt ook in mn hoofd en valt me ook heel rauw op mn dak...
hoe graag ik mn v70 ook rijd en m koester... ergens moet ik ook een kille koude rekensom maken...
alvast bedankt!
B!
Ik heb een groot en duur probleem...
sinds zaterdag: ineens draaien op 4 ipv 5 cylinders.
na enig onderzoek blijkt cylinder 5 amper druk te hebben (6,5 bar). Bougies, bobine en electra allemaal getest en oké.
betreft mn V70n 2.4T uit 2001 op LPG-g3. Heeft 265000km gelopen, waarvan ca. 115000km op LPG. (Bij 150000km ingebouwd: landi met klepsmeersysteem van JLM)
conclusie van de "experts" is verbrandde klep (pen) en dus koprevisie.
geschatte kosten: €3000,- Een vriend van me wil helpen en in zijn garage de kop uit- en inbouwen tegen een veel vriendelijker uurtarief, maar dan nog ruim €2000,-.
graag hoor ik of anderen dit ook aan de hand hebben gehad?
Zijn dit reële prijzen? (Enkel revisie vd kop: ca. €1200,-)
Zijn er specialisten welke gereviseerde "ruil-koppen" verkopen om zodoende de tijd te verkorten?
Hebben jullie nog andere tips en adviezen?
Dit alles ervanuitgaande dat ik ga repareren... echter is dat nog niet zeker.
mijn kosten/baten analyse heb ik nog niet gemaakt...
het tolt ook in mn hoofd en valt me ook heel rauw op mn dak...
hoe graag ik mn v70 ook rijd en m koester... ergens moet ik ook een kille koude rekensom maken...
alvast bedankt!
B!