Quote door joebar
Er zijn altijd een paar dingen die mij tegen de borst stuiten..
Bedrijven hebben bijna geen voorraad meer qua onderdelen, want dat was "verloren" kapitaal en konden ze dus niets mee, maar nu alles via de nachtbezorging komt, waar hebben wij of zij dan een voordeel behaald? De garage omdat ze geen dood kapitaal hebben en daarvoor de klant niets in rekening hoeven te brengen, ???
Daarnaast is een dealer afhankelijk van zijn importeur, die bepalen vaak de prijzen, en daar kan een dealer niets aan veranderen...
Maar de stempel in het onderhoudsboekje van een officiële dealer lever bij de verkoop ook weer een meerprijs op, dus de vraag is dan hoeveel "te veel" heb je dan betaald
Persoonlijk zou ik voor banden NOOIT naar een dealer gaan, de Michelins of Hankook's zijn bij de bandenboer van dezelfde kwaliteit
Het hebben van een kleine voorraad beperkt het risico van de ondernemer zowel op "dood" kapitaal maar ook op het gebied van ruimte. Een magazijn kost best geld. Die logica zie ik wel , zeker nu het er binnen enkele uren kan zijn.
Dat de stempel van een dealer een toegevoegde waarde is waag ik te betwisten. Een dealer doet niet meer dan van hem gevraagd word. Een beurt is dus ook NIKS meer dan de handelingen van een beurt. En we weten inmiddels wel dat je met een beurtje alleen het niet gaat redden.
Ik heb liever gewoon een stapel facturen waar exact op staat wat er is aangeschaft aan onderdelen bij welke km standen.