Koude start onregelmatig toerental en benzinelucht

anthonyvanpeet

Subject:

Koude start onregelmatig toerental en benzinelucht

· 
Posted: 14.03.2011 - 13:45  ·  #1
Beste mensen,

Net nieuw hier, ben benieuwd naar de reacties.

Probleem:
Sinds enige tijd doet zich het volgende probleem voor. Bij de koude start van mijn V70 T5 uit 2000 loopt de auto de eerste paar minuten onregelmatig. Toerental hoog/laag hoog/laag en de motor loopt dan niet mooi. Een witte damp uit de uitlaat en sterke benzinelucht (rijk mengsel).
De garage doet er van alles aan om dit te verhelpen, zo is de auto al een paar keer koud gestart aan de computer. Geen afwijkende waardes gevonden. Gasklephuis is gereinigd.Temperatuursensor vervangen.
Verder loopt de auto als een zonnetje zodra hij op temperatuur is. Ook bij opnieuw warm starten geen probleem.Starten/lopen.

Iemand bekend met dit fenomeen? Tips!
Hoor/lees graag van jullie.
...

Subject:

Re: Koude start onregelmatig toerental en benzinelucht

· 
Posted: 29.04.2011 - 18:26  ·  #2
Ik heb het bijn mijn T5 op gas recent ook gehad... Ik heb toen een slangklemmetje om de smalle slangen gezet die op het gasklephuis gedrukt zitten. Ik bedoel hier het kunststoffen deel dat met 1 boutje op het gasklephuis gemonteerd is. Ik neem aan dat jij ook nog het classic-model hebt? Wanneer je besluit er een slangklem aan te zetten, doe de klem dan niet te strak aandraaien. Anders breekt het kunststoffen tuitje waar de slang omheen zit. ;)

Groeten,

Tristan
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

· 
Posted: 29.04.2011 - 21:44  ·  #3
Quote door anthonyvanpeet

Beste mensen,

Net nieuw hier, ben benieuwd naar de reacties.

Probleem:
Sinds enige tijd doet zich het volgende probleem voor. Bij de koude start van mijn V70 T5 uit 2000 loopt de auto de eerste paar minuten onregelmatig. Toerental hoog/laag hoog/laag en de motor loopt dan niet mooi. Een witte damp uit de uitlaat en sterke benzinelucht (rijk mengsel).
De garage doet er van alles aan om dit te verhelpen, zo is de auto al een paar keer koud gestart aan de computer. Geen afwijkende waardes gevonden. Gasklephuis is gereinigd.Temperatuursensor vervangen.
Verder loopt de auto als een zonnetje zodra hij op temperatuur is. Ook bij opnieuw warm starten geen probleem.Starten/lopen.

Iemand bekend met dit fenomeen? Tips!
Hoor/lees graag van jullie.

Kijk eens naar de brandstof druk regelaar... het zou maar zo kunnen dat het menbrane lek is...en daardoor je spruitstuk vol loopt met peut... dit akkefietje heeft bij mij in een 850 een blok gekost :sick: Die regelaar kan je beter na 10 jaar vervangen... kost +/- 100 euri.....

Frans
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2013 - 10:00  ·  #4
Heb je de auto laten uitlezen?
Een varierend stationair toerental kan liggen aan zaken als de uitlaat nokkenas verstel solenoid (zit op de cilinderkop linksachter bij de distributrieriem.) Dit ding schakelt een oliekanaaltje dicht of open.
de nokkenas tandwiel versteller op de uitlaatnokkenas kan ook kapot zijn.
Gebruik je wel de juiste olie? 5W30 of 5W40

aan de brandstof kant: misschien heb je een lekkende injector?
Maar goed, als daar wat mis zou zijn zou je onherroepelijk een emissie foutmelding op je dashboard krijgen en blijkbaar gebeurt dat niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0