Koude start stotteren opgelost

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Koude start stotteren opgelost

· 
Posted: 30.10.2017 - 09:47  ·  #91
Quote door martijnvankalkeren

Bij de bekrachtiger komt gewoon de olie eruit zetten dus beide zijn helaas overleden :'(

Sorry voor de lekenvraag, maar ik ben niet zo bekend met de opbouw van het systeem...is dat motorolie of remolie?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.10.2017 - 12:37  ·  #92
Ik vermoed motorolie; als de vacuumpomp lekt, kan er olie bij de rembekrachtiger komen.
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.10.2017 - 20:27  ·  #93
Martijn,

Ik ben er nog zo zeker niet van de rembekrachtiger stuk is. De olie die je ziet aan de binnenkant van de wagen hing bij mijn vorige V70 ook, en is volgens mij gewoon wat uitgelopen vet. Ik heb dit weggeveegd met wat papier en is niet meer weergekomen. Ik denk dat als je de olie wegveegt dat deze niet de kleur van motorolie heeft.
Ik heb bij mij de bekrachtiger aan de binnenkant gelost (gewoon de bouten losgezet) om te kijken of ik daar olie had, en dat was niet het geval.
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 05.11.2017 - 21:24  ·  #94
Vandaag even de tijd gehad om eens goed te zoeken en het de andere 50% is de terugslagklep van het vacuum.
Ik heb elke slang vacuum getrokken en vanaf de pomp tot de motorsteunen is prima.
Daarna de pomp opbrengst en die is ook goed.
Daarna de bekrachtiger vacuum getrokken en beneden een paar keer aan het luisteren geweest en die is ook prima.
Toen bleef er 1 ding over en dat is de leiding met terugslagklep.
De klep blijft open staan en daardoor loopt de vacuum terug bij stilstand van de motor. Wanneer je hem start na een poosje moet de pomp al het vacuum van bekrachtiger tot motorsteunen opnieuw oppompen en dan krijgt hij natuurlijk even op zijn donder.

Ik heb een nieuwe besteld en dan daarna maar is kijken of het over is maar ik ga er wel van uit :)

Groetjes Martijn
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 05.11.2017 - 21:28  ·  #95
Goed speurwerk!
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.11.2017 - 03:20  ·  #96
Oja, rembekrachtiger zelf ga ik nog even na kijken of het olie of vet is.

Update volgt
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Subject:

terugslagklep/luchtmassameter

· 
Posted: 13.11.2017 - 09:48  ·  #97
hallo!

Update:

Gisteren even een paar uur de tijd gehad om te demonteren en te testen.
Was even prutsen om er tussen te komen maar heb de gehele vacuumslang vervangen.
De slang zelf was nog origineel en dat zie je gelijk wanneer je de adapter pakt en de slang zelf dan zie je dat de slang er heel soepel omheen draait wat dus niet mag.
Ik heb oude adapter gebruikt en daar een nieuwe o ring ingezet, daarna 15cm slang en dan de nieuwe terugslag klep en dan weer een stuk slang naar de rembooster. Overal netjes nieuwe rvs klemmetjes op en getest op vacuum.

Daarna even gereden en 8H stil gezet en wat denk je? Ik stap in de auto en verdomd er zit nog vacuum in :D
Daarna starten en ja hoor als of hij nieuw is. Het was even zoeken en afwegen maar de oplossing zit in een nieuwe luchtmassameter en een terugslag klep van de vacuum.

De oude terugslag klep heb ik nog even los getest. Als je hem gewoon test met je mond lijkt het goed maar wanneer ik hem vacuumtrek met gereedschap zie je dat hij met een klein beetje tegendruk gelijk open schiet terwijl je de nieuwe onder vollast kon zetten en gewoon goed bleef.

Dus ik zou zeggen doe dit maar is preventief voor die 15 euro!

Groetjes Martijn

Selected quotes for multi-quoting:   0