hallo!
Update:
Gisteren even een paar uur de tijd gehad om te demonteren en te testen.
Was even prutsen om er tussen te komen maar heb de gehele vacuumslang vervangen.
De slang zelf was nog origineel en dat zie je gelijk wanneer je de adapter pakt en de slang zelf dan zie je dat de slang er heel soepel omheen draait wat dus niet mag.
Ik heb oude adapter gebruikt en daar een nieuwe o ring ingezet, daarna 15cm slang en dan de nieuwe terugslag klep en dan weer een stuk slang naar de rembooster. Overal netjes nieuwe rvs klemmetjes op en getest op vacuum.
Daarna even gereden en 8H stil gezet en wat denk je? Ik stap in de auto en verdomd er zit nog vacuum in
Daarna starten en ja hoor als of hij nieuw is. Het was even zoeken en afwegen maar de oplossing zit in een nieuwe luchtmassameter en een terugslag klep van de vacuum.
De oude terugslag klep heb ik nog even los getest. Als je hem gewoon test met je mond lijkt het goed maar wanneer ik hem vacuumtrek met gereedschap zie je dat hij met een klein beetje tegendruk gelijk open schiet terwijl je de nieuwe onder vollast kon zetten en gewoon goed bleef.
Dus ik zou zeggen doe dit maar is preventief voor die 15 euro!
Groetjes Martijn