Nadat ik vorige week een bandenwissel heb laten uitvoeren, begon er wat te kraken bij het rechter achterwiel. Dit werd snel erger de afgelopen dagen. Als bij de minste beweging hoorde ik al gekraak, dus geen gepiep. Heb zelf onder de auto gelegen en overal aan lopen trekken en duwen maar kon niets ontdekken. Toch maar even naar de plaatselijke Dealer gereden (Svala Zaandam) om er even naar te kijken want begon mij toch wel zorgen te maken. Hier werd ik gelijk geholpen en de monteur hoefde maar 3 meter te rijden om het ook te horen. Heeft hem gelijk op de brug gezet, wiel er af en alles geïnspecteerd. Rubbers, stangen etc. Na 15 minuten gaf hij aan het probleem waarschijnlijk te hebben gevonden; het rubber in de zitting waar de spiraalveer op leunt was wat verschoven. Dit zou ook heel goed kunnen na de bandenwissel toen de auto uit de veren is getrokken. Hij heeft het rubber weer wat op zijn plek geduwd en wég was die vervelende kraak!
Wel gaf de monteur aan dat de rubbers op termijn vervangen moeten worden ivm slijtage (kostenindicatie 200 - 250 euri), maar dat het voorlopig zo wel kon. Overigens pluim voor deze dealer/monteur. Direct en zeer vriendelijk geholpen zonder enige kosten, was "service". Top! hopelijk voorlopig zonder kraak verder tuffen.