Krakend geluid stuur

FeriV70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Krakend geluid stuur

· 
Posted: 26.07.2021 - 12:12  ·  #1
Hallo lieve mensen,

Ik heb soms, sinds een tijdje zo een krakend geluidje als ik gaat sturen net als ke sjanieren droog zijn op de deur. Ik hoor het direct achter het stuurwiel denk ik.
Iemand hier ervaringen mee?

Bedankt en groetjes.
Wakkerewilly

Subject:

Re: Krakend geluid stuur

· 
Posted: 26.07.2021 - 13:52  ·  #2
Op de gok: versleten fuseekogels.

Controleer de complete voorwielophanging en de stuurintichting eens goed. Daar zal wel wat uitkomen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 26.07.2021 - 14:16  ·  #3
Had dit pas ook, hoewel dit meer een piep dan kraak geluid was.
Het smeren van de kruiskoppeling heeft toen geholpen. Het is nu in ieder geval weg.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2021 - 14:20  ·  #4
Ik denk ook de kruiskoppeling van de stuuras, die tussen je stuurwiel en het stuurhuis zit, bij de pedalen. Je kan wat siliconenspray in het rubber spuiten, of als je het goed wilt doen, rubber losmaken en goed invetten. Goed terugzetten is wel belangrijk anders komt er veel lawaai door vanuit de motorruimte.
Derk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 28.07.2021 - 22:13  ·  #5
Hoe maf het ook klinkt, maar het kan zijn dat je stuurbekrachtigingsolie op laag niveau zit en dat voor het geluid zorgt. Ik heb dit kortgeleden gehad bij mijn auto.

Het lage niveau van de stuurbekrachtigingsolie kan er blijkbaar voor zorgen dat bepaalde rubbers wat droog raken en geluid gaan maken bij het sturen. Dat geluid wordt vervolgens via het stuur mechanisme goed hoorbaar in de auto en het lijkt haast alsof het van net achter het stuur vandaan komt. Ik zou dus ook ff testen of het geluid voor de auto (motorklep voor de zekerheid open) hoorbaar is. Zo ja en is je stuurbekrachtigingsolie op vrij laag niveau, dan kan het vullen van je oliereservoir de oplossing zijn.

Selected quotes for multi-quoting:   0