Sinds een paar dagen maakt mijn V70 een naar krakend geluid bv. bij het oprijden van een drempel of oprit, vooral als je rechtsaf gaat. Heb de auto even op de krik gehad en het lijkt er sterk op dat het uit het reactiestangetje rechts komt; het stangetje dat de veerpoot verbindt met de stabilisatorstang, en dan wel uit de onderste aansluiting, de verbinding met de stabilisatorstang. Het kraakt vooral bij het uitveren, en je hoort het dus ook bij het opkrikken.
Het lijkt alsof het ‘lager’ droog is, waardoor er een metalig gekraak ontstaat. Nou is dit een soort kogelgewrichtje dat in rubber is ‘gelagerd’, als ik me niet vergis, en daar lijkt het gekraak dus te ontstaan.
Bijgeluiden uit deze stangetjes ken ik eigenlijk alleen als van dat pokkepok gerammel op klinkerweggetjes maar dat doet zich eigenlijk niet voor. Maar kraken heb ik nog niet eerder gehoord; heeft iemand eerder meegemaakt dat zo’n reactiestangetje kraakt?
Het lijkt alsof het ‘lager’ droog is, waardoor er een metalig gekraak ontstaat. Nou is dit een soort kogelgewrichtje dat in rubber is ‘gelagerd’, als ik me niet vergis, en daar lijkt het gekraak dus te ontstaan.
Bijgeluiden uit deze stangetjes ken ik eigenlijk alleen als van dat pokkepok gerammel op klinkerweggetjes maar dat doet zich eigenlijk niet voor. Maar kraken heb ik nog niet eerder gehoord; heeft iemand eerder meegemaakt dat zo’n reactiestangetje kraakt?