Quote door JOv70BI
@Dirk ik denk wel dat je ertegen kan maar toch is niet verkeerd bedoeld hieronder.
Kan je / jullie voorstellen dat er gasten zijn die dat soort risico's op verwondingen gewoon voor de lol of sport en geld willen lopen?
Diverse vechtsporten, extreme sporten o.a. en daar kan ieder zeggen ja maar: regels, kunde, extra veiligheids maatregelen, wel of niet extra personal protectie, risico inschatten, juiste materiaal en arbitrage enz mijn.....
Ieder zijn ding. ( maar dat er iets daar fout kan gaan is wel degelijk een verhoogd risico) evenals dus niet juist onder een voertuig werken.
Voor reddingswerkers en alles daarom heen natuurlijk geen pretje. ( ook al is dat hun vak of vrijwillig)
Dat is wel erg kort door de bocht. Als je op die manier gaat leven houd je geen leven over. Reizen zou je dan alleen nog maar per bus of trein doen (Veiligste voertuigen samen met het vliegtuig)... Daarnaast geld risico = kans X effect. Bij een grote kans, maar een klein effect is er al gauw sprake van een bewust aanvaardbaar risico. Kleine kans op een groot effect ( benen kwijtraken door een auto die van een krik valt) wordt daarentegen als onveilig ingeschat, omdat de gevolgen veel groter zijn.
Uiteindelijk valt of staat alles met gezond verstand gebruiken. Voor de hobby rijd ik op het onveiligste voertuig ( motor) en daarom heb ik als auto een Volvo staan. Met de Volvo is de kans op een ongeval even groot als met een ander voertuig, maar door de goede veiligheid is het effect kleiner.