Kunststof strips,

en hoe of dat ze vastzitten

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Kunststof strips,

· 
Posted: 19.09.2016 - 19:50  ·  #16
Het reliëf wegschuren blijkt erg lastig, ik ben benieuwd of spuitplamuur een nette (blijvende) oplossing gaat zijn. Zoja, dan valt het nog eens goed te proberen. :)
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 20:00  ·  #17
Spuitplamuur zou ik achterwege laten, dat scheurt snel op buigbaar kunststof. Neem liever een hele goeie kunststofprimer. Ontvetten met pure ammonia, primeren, lakken en aflakken.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 21:50  ·  #18
In de tijd dat ik nog bij een garage met spuiterij werkte (lang lang geleden :sleep: ) was dit de volgorde:
-ontvetten
-licht opruwen met scots brite (je schrijft het vast anders)
-kunststof hechtprimer (is niet een echte primer, maar meer een soort weekmaker)
-vullende grondlak (inderdaad geen spuitplamuur, dat wordt te hard)
-waterproof schuren (korrel 800) tot de structuur weg is (niet door de grondlak heen schuren)
-aflakken in de gewenste kleur
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 22:06  ·  #19
Misschien dat ik het niet helemaal begrijp, maar waarom zo veel moeite doen om die oppervlaktestructuur weg te werken?
Haal originele in carrosseriekleur gespoten stoot/sierstrips bij demontagebedrijf. Hoef je slechts op te schuren en over te spuiten. Als je al niet de juiste kleur hebt kunnen vinden. Chroomrand: de strips van een summum uitvoering.

Alleen de "landingsbaan", tsja, daar zul je dan toch werk aan hebben. Wel kwetsbaar bij laden /lossen, dunkt me.
musje83
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.09.2016 - 09:58  ·  #20
Dat was ook één van mijn opties, het halen van reeds gespoten strips. Neemt niet weg dat ik de 'landingsbaan' alsnog zelf moet doen, en als ik dan toch eenmaal bezig ben is het volgens mij zo veel werk nog niet (t.o.v. alles loshalen, spul kopen en nieuw spul monteren).

Strips van een summum uitvoering, goed idee. Zat zelf te kijken naar een rol Chrome Trim Strip. Kost geen drol :lol:
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 22.09.2016 - 01:10  ·  #21
Is een afweging.
Wellicht ben je het na die "landingsbaan" (met ribbels = uitdaging) zat, en zijn gepoten strips prettiger te doen. Jouw keuze.
Chroom trim strip; over smaak valt niet te twisten, maar oogt m.i. goedkoop. De summum oplossing is chiquer.

Succes
musje83
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.09.2016 - 15:12  ·  #22
Ik kan inderdaad beter met de landingsbaan beginnen, is het te veel werk dan kan ik de rest alsnog op de sloop halen.

Ik heb wel eens aftermarket chromen strips gezien en zie eerlijk gezegd geen verschil met de chromen strips die fabrikanten zelf gebruiken, buiten de manier van bevestiging om natuurlijk. Wellicht dat die uit China er niet uit zien, maar voor $ 4,50 kun je je ook geen buil vallen haha :)

Selected quotes for multi-quoting:   0