Kwaliteit Volvo

Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Kwaliteit Volvo

· 
Posted: 02.04.2018 - 10:44  ·  #16
Na de aflevering van Top Gear van gisteravond hoef ik ook geen nieuwe XC60 meer :D.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 10:45  ·  #17
Dan zet hem hier maar neer, heb ik mooi een extra zakcentje.😁
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 12:52  ·  #18
Quote door Tenck

Na de aflevering van Top Gear van gisteravond hoef ik ook geen nieuwe XC60 meer :D.

Volvo's gaan gewoon rammelen en maken wat meer lawaai als je ze stuk hebt gemaakt. De Alpine vloog spontaan in de fik :O
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 16:51  ·  #19
...
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 18:37  ·  #20
Volgens mij heeft John (JOv70BI) al meermaals aangegeven dat hij dyslexie heeft,en wat dat precies inhoud kan hier gelezen worden: www.dyslectie.eu

Voor zover ik dit topic kan volgen gaat het hier over de bouwkwaliteit van Volvo.
Als John de vergelijking maakt met,hoe consumentenproducten tegenwoordig ontwikkeld en geproduceerd worden,is het volgens mij niet vreemd dat hij daarbij een aantal voorbeelden geeft.
Deze berichten lijken mij dus geen zins offtopic,en als men zich in de dyslexie van schrijver verdiept,en de tijd neemt de berichten van schrijver te lezen en begrijpen,zal men zien dat het meeste wel inhoudelijk van toepassing is op het onderwerp.

En daar wou ik het dan graag bij laten,zonder iemand de hand boven het hoofd te houden of aan te vallen.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 19:12  ·  #21
Even terug ontopic, dit is de roest bovenaan de portieren van mijn V70 van 2010.
Valt op zich wel mee maar ik verwacht dit niet bij een Volvo van 7 jaar oud. Valt zoiets niet onder de lakgarantie? De auto is immers Volvo dealer onderhouden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 20:02  ·  #22
Quote door De Don

Volgens mij heeft John (JOv70BI) al meermaals aangegeven dat hij dyslexie heeft,en wat dat precies inhoud kan hier gelezen worden: www.dyslectie.eu

Voor zover ik dit topic kan volgen gaat het hier over de bouwkwaliteit van Volvo.
Als John de vergelijking maakt met,hoe consumentenproducten tegenwoordig ontwikkeld en geproduceerd worden,is het volgens mij niet vreemd dat hij daarbij een aantal voorbeelden geeft.
Deze berichten lijken mij dus geen zins offtopic,en als men zich in de dyslexie van schrijver verdiept,en de tijd neemt de berichten van schrijver te lezen en begrijpen,zal men zien dat het meeste wel inhoudelijk van toepassing is op het onderwerp.

En daar wou ik het dan graag bij laten,zonder iemand de hand boven het hoofd te houden of aan te vallen.

Mss handig om dat dan in zijn onderschrift te zetten, niet iedereen leest _alle_ berichten ;) ik heb er ook vaak moeite mee (en scrollde daarom vaak gewoon door).

Quote door brinkie

Even terug ontopic, dit is de roest bovenaan de portieren van mijn V70 van 2010.
Valt op zich wel mee maar ik verwacht dit niet bij een Volvo van 7 jaar oud. Valt zoiets niet onder de lakgarantie? De auto is immers Volvo dealer onderhouden.

Dat zijn nou ook niet echt steenslag gevoelige plekken. Mooi verkeerd! Proberen kan altijd zou ik zeggen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 20:37  ·  #23
Quote door [-Tom-]

Quote door De Don

Mss handig om dat dan in zijn onderschrift te zetten, niet iedereen leest _alle_ berichten ;) ik heb er ook vaak moeite mee (en scrollde daarom vaak gewoon door).

foutloos schrijven schijnt moeilijk te zijn met dyslexie, maar met John kan je gewoon goed praten hoor. Ondanks dat hij met een duits kenteken rijdt ;-)
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 20:44  ·  #24
Om ook even te antwoorden op het bericht van Brinkie.
Neemt een Volvo-dealer bij het onderhoud ook de lak beschadigingen mee? Ik weet dat ze dat bij Mercedes wel doen,ook na de garantieperiode.

Hoe die lak beschadiging bovenaan je portier is ontstaan weet ik niet,of gooi je altijd de deur dicht met de hand op de sponning en ben je ringdragend?
De beste manier om zulk soort roest te voorkomen,is regelmatig zelf een visuele inspectie van het lakwerk te doen,en waar nodig bij te (laten) werken,met een lakstift.
Zo voorkom je dat er zich roest kan vormen op zo'n lak beschadiging.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 21:40  ·  #25
...
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 21:46  ·  #26
...
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 21:49  ·  #27
Quote door JOv70BI

Het gaat er mij om als iemand anders is: beweegt, uitziet, doet enz hoeft men niet gelijk te...
Men kan ook die persoon mijden dat is eventueel ok als men dat liever doet.
Maar af.... vind ik niet zo.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Communicatie in welke vorm dan ook maakt een mens niets minder ;-)
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 22:11  ·  #28
Quote door De Don

Neemt een Volvo-dealer bij het onderhoud ook de lak beschadigingen mee? Ik weet dat ze dat bij Mercedes wel doen,ook na de garantieperiode.

Hoe die lak beschadiging bovenaan je portier is ontstaan weet ik niet,of gooi je altijd de deur dicht met de hand op de sponning en ben je ringdragend?
De beste manier om zulk soort roest te voorkomen,is regelmatig zelf een visuele inspectie van het lakwerk te doen,en waar nodig bij te (laten) werken,met een lakstift.
Zo voorkom je dat er zich roest kan vormen op zo'n lak beschadiging.

Bij de volgende onderhoudsbeurt zal ik eens navraag doen over eventuele lakgarantie. Dit is iets wat ik lastig zelf kan doen, het is geen lak maar een soort van coating die er overheen zit. Een lakstift gaat hier niet echt helpen, ik zou er eerder novorox, rust-eater of iets dergelijks op moeten smeren. Dat wordt dan ook mooi zwart en dan valt het meteen niet zo op.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 22:23  ·  #29
Zeker het overwegen en de moeite waard om er eerst bij de dealer over te beginnen,en misschien hebben ze anders wel een tip om de plekjes mee te behandelen,aangezien er geen lak opzit,maar iets anders.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 22:47  ·  #30
Quote door brinkie

Absoluut mee teruggaan, want normaal is dit zeker niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0