Vanmorgen ging ik even weg voor een rit van totaal 30 kilometer en toen ik bijna weer thuis was zag ik op het display de boodschap “Laadsysteem service vereist”.
Eerst kwam hij met het oranje waarschuwingsteken maar na een paar keer starten (testdoeleinden) is dat nu rood geworden. Auto functioneert verder goed tot nu toe.
Wie kan hier wat meer over zeggen?
Sinds 14 dagen zit er een splinternieuwe Varta accu in, dus dat kan het niet zijn.
Ik heb zelf ook een idee want ik heb uiteraard even de boodschap ingetikt bij Google en de meest uiteenlopende reacties en er uit volgende problemen gevonden maar er was er maar één waarvan ik dacht die kan iets met mijn probleem te maken hebben. Iemand reageerde op dezelfde vraag met de opmerking dat misschien zijn alarmsysteem niet werkte en raadde hem aan het te controleren door via het open bestuurdersraam de deur te openen. Als het alarm niet af zou gaan dan heeft hij het antwoord. Uiteraard meldt de eigenaar van de auto nooit of dit het probleem was maar ik legde wel direct een link met mijn situatie.
Ik spoedde mij naar buiten, opende het raam, zette de auto op slot met de afstandbediening en opende de deur door het raam van binnen uit. Tot mijn verbazing ging echter het alarm af. Dit had ik na 19 jaar niet meer verwacht en gek genoeg was ik een beetje teleurgesteld.
Maar waarom legde ik gelijk de link met mijn situatie na het lezen van dit topic? Tot gisteren kon ik de auto alleen op slot doen met de sleutel en sinds gistermorgen kan dit ook met de afstandbediening en toen dit een feit was heb ik er wel even aan gedacht dat mijn alarm het nu ook zou moeten doen maar dit weggewuifd met het argument dat die als gevolg van een oude lekkende accu/batterij allang niet meer zou werken. Dus niet.
Moet ik nu helemaal afstappen van het idee dat het iets te maken heeft met mijn alarm of zou het kunnen zijn dat het aanstaan van het alarm vannacht zoveel stroom gebruikt heeft dat de accuspanning te laag is geworden? Wel vreemd dan dat de boodschap pas komt na 20 kilometer rijden.
Eerst kwam hij met het oranje waarschuwingsteken maar na een paar keer starten (testdoeleinden) is dat nu rood geworden. Auto functioneert verder goed tot nu toe.
Wie kan hier wat meer over zeggen?
Sinds 14 dagen zit er een splinternieuwe Varta accu in, dus dat kan het niet zijn.
Ik heb zelf ook een idee want ik heb uiteraard even de boodschap ingetikt bij Google en de meest uiteenlopende reacties en er uit volgende problemen gevonden maar er was er maar één waarvan ik dacht die kan iets met mijn probleem te maken hebben. Iemand reageerde op dezelfde vraag met de opmerking dat misschien zijn alarmsysteem niet werkte en raadde hem aan het te controleren door via het open bestuurdersraam de deur te openen. Als het alarm niet af zou gaan dan heeft hij het antwoord. Uiteraard meldt de eigenaar van de auto nooit of dit het probleem was maar ik legde wel direct een link met mijn situatie.
Ik spoedde mij naar buiten, opende het raam, zette de auto op slot met de afstandbediening en opende de deur door het raam van binnen uit. Tot mijn verbazing ging echter het alarm af. Dit had ik na 19 jaar niet meer verwacht en gek genoeg was ik een beetje teleurgesteld.
Maar waarom legde ik gelijk de link met mijn situatie na het lezen van dit topic? Tot gisteren kon ik de auto alleen op slot doen met de sleutel en sinds gistermorgen kan dit ook met de afstandbediening en toen dit een feit was heb ik er wel even aan gedacht dat mijn alarm het nu ook zou moeten doen maar dit weggewuifd met het argument dat die als gevolg van een oude lekkende accu/batterij allang niet meer zou werken. Dus niet.
Moet ik nu helemaal afstappen van het idee dat het iets te maken heeft met mijn alarm of zou het kunnen zijn dat het aanstaan van het alarm vannacht zoveel stroom gebruikt heeft dat de accuspanning te laag is geworden? Wel vreemd dan dat de boodschap pas komt na 20 kilometer rijden.