Telkens weer als ik in de auto zit valt het me op dat de motor erg ver terug zakt in de toeren zodra je de koppeling intrapt. Om het wat duidelijker te maken de volgende situatie:
Je komt afrijden op het stoplicht, laat de auto gewoon uitrollen, en op het moment dat het nodig is trap je de koppeling in, zodat de motor niet zal afslaan. Wat er dan gebeurt is als volgt. Zodra je de koppeling intrapt zakt het toerental naar ergens rond de 500, of misschien iets meer, dat weet ik niet precies, maar als je even wacht en de pook van verzet wisselt, dan stijgt het toerental weer tot normaal stationair niveau, rond de 750 toeren per minuut.
Nou heeft de auto dit altijd al gedaan sinds we hem hebben, maar ik vroeg me toch af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of dit dus normaal is.
Het lijkt me in ieder geval niet dat het kwaat kan, maar interessant is het wel.
Groeten Volvo_V70
Je komt afrijden op het stoplicht, laat de auto gewoon uitrollen, en op het moment dat het nodig is trap je de koppeling in, zodat de motor niet zal afslaan. Wat er dan gebeurt is als volgt. Zodra je de koppeling intrapt zakt het toerental naar ergens rond de 500, of misschien iets meer, dat weet ik niet precies, maar als je even wacht en de pook van verzet wisselt, dan stijgt het toerental weer tot normaal stationair niveau, rond de 750 toeren per minuut.
Nou heeft de auto dit altijd al gedaan sinds we hem hebben, maar ik vroeg me toch af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of dit dus normaal is.
Het lijkt me in ieder geval niet dat het kwaat kan, maar interessant is het wel.
Groeten Volvo_V70