Goedemorgen! Mijn xc70 d5 euro3 heeft na een lange rit laag vermogen bij lage toeren tijdens mijn vakantie, nu in noord Portugal. kunnen jullie helpen?
Na een lange rit in de hitte heeft mijn d5 euro 3 (getuned) plotseling weinig koppel in lage toeren, pas vanaf ca 2000 tpm is er een boost. Soms kwam het vermogen even terug, nu al een tijdje niet meer.
Ik moet het pedaal diep indrukken voordat dit effect heeft en dan nog blijft hij achter met name in koppel. Bij veel vermogen hoor ik een squeel geluid voordat de turbo gaat pakken. Ook in de bergen moet ik hoge toeren maken en de bak schakels te snel terug en komt slecht in lockdown.
Mijn eigen visa kastje geeft geen foutcodes terug, na een bij de Volvo dealer bij biarritz, heb ik wel opeens een foutcode en ze gaven aan dat het probleem in de ECM zit (?!) ecm- 5340. De Turbo controlvalve heeft vacuüm. Rond de tweede verstuiver is er wat vuil te zien. Gloeispiralen zijn gecheckt.
Ik kan allerlei verdachten bedenken, maar zou ik kunnen doen testen en in welke volgorde? Zoals Brandstof filter, VNT vast.
Ik kom er waarschijnlijk prima mee thuis, maar wat zou het kunnen zijn? En zou ik iets zelf kunnen doen?
Vakantie groet, Gerard
Na een lange rit in de hitte heeft mijn d5 euro 3 (getuned) plotseling weinig koppel in lage toeren, pas vanaf ca 2000 tpm is er een boost. Soms kwam het vermogen even terug, nu al een tijdje niet meer.
Ik moet het pedaal diep indrukken voordat dit effect heeft en dan nog blijft hij achter met name in koppel. Bij veel vermogen hoor ik een squeel geluid voordat de turbo gaat pakken. Ook in de bergen moet ik hoge toeren maken en de bak schakels te snel terug en komt slecht in lockdown.
Mijn eigen visa kastje geeft geen foutcodes terug, na een bij de Volvo dealer bij biarritz, heb ik wel opeens een foutcode en ze gaven aan dat het probleem in de ECM zit (?!) ecm- 5340. De Turbo controlvalve heeft vacuüm. Rond de tweede verstuiver is er wat vuil te zien. Gloeispiralen zijn gecheckt.
Ik kan allerlei verdachten bedenken, maar zou ik kunnen doen testen en in welke volgorde? Zoals Brandstof filter, VNT vast.
Ik kom er waarschijnlijk prima mee thuis, maar wat zou het kunnen zijn? En zou ik iets zelf kunnen doen?
Vakantie groet, Gerard