Volvo V70/XC70 zwaait uit.
Inmiddels hebben we in speelgoedautovorm al kennis kunnen maken met de Volvo V90. Deze op de eveneens volgend jaar te lanceren S90 gebaseerde stationwagon neemt het stokje over van de V70 (waarvan in Nederland ruim 70.000 exemplaren rondrijden). Traditioneel biedt Volvo haar grote combimodellen die in de nadagen van hun verkoopcarrière zijn aan als Polar. Dat is Zweeds voor 'scherp geprijsd maar toch goed uitgerust'. Ook de V70 (en de terreinlook uitvoering XC70) mag op deze manier afscheid gaan nemen. De prijzen beginnen bij 39.995 euro.
De V70 Polar zwaait uit met zaken als lederen bekleding, parkeerverwarming, bi-xenon koplampen met bochtenverlichting, een elektrisch bedienbare achterklep en stoelverwarming. Afhankelijk van de motorisering is de V70 Polar te herkennen aan speciale 16 of 17 inch lichtmetalen velgen. Ook Volvo On Call is aan boord, evenals het TFT Crystal instrumentarium (met 3 instellingen), elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting en een praktische, want neerklapbare passagiersstoel voorin.
Omdat de autoconsument tegenwoordig veeleisender is dan in het tijdsgewricht toen de Volvo modellen 240 en 940 als Polar afscheid aan het nemen waren, is er ook een Polar+ uitzwaaimodel. De XC70 is enkel in deze afscheidseditie leverbaar. De meeruitrusting van de Polar+ omvat elektrisch bedienbare (en ventileerbare) voorstoelen, parkeersensoren vóór, een elektrisch schuif/kanteldak, lederen afwerking voor de bovenzijde van het dashboard en walnoothouten sierlijsten.
De V70 Polar wordt geleverd als 190 pk sterke T4 of als D3 met 150 pk. Beiden kosten 39.995 euro. De Polar+ versie is 3.500 euro duurder. Deze uitvoering is ook combineerbaar met de D4 dieselmotor van 181 pk en kost dan 45.995 euro. De XC70 Polar+ staat vanaf 51.995 euro voor de deur; ongeacht of u voor de 245 pk sterke T5 of de D4 Geartronic (automaat) kiest. Maakt u 59.495 euro over naar de Volvo dealer, dan krijgt u de XC70 Polar+ als D5 Geartronic met 220 pk en AWD vierwielaandrijving. Op de modellen die standaard een handbak hebben, is de automaat tegen meerprijs leverbaar.
Nieuwe optie pakketten zijn Audio Line oftewel een Harman Kardon premium geluidsinstallatie met 650 watt versterker, DAB+-radio en een subwoofer inclusief een eigen 260 watt versterker (1.195 euro) en de Estate Line met onder meer niveauregeling achter, roofrails en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (995 euro voor de V70 en 795 euro voor de XC70). Alle afscheidsvarianten zijn per direct te bestellen.
Inmiddels hebben we in speelgoedautovorm al kennis kunnen maken met de Volvo V90. Deze op de eveneens volgend jaar te lanceren S90 gebaseerde stationwagon neemt het stokje over van de V70 (waarvan in Nederland ruim 70.000 exemplaren rondrijden). Traditioneel biedt Volvo haar grote combimodellen die in de nadagen van hun verkoopcarrière zijn aan als Polar. Dat is Zweeds voor 'scherp geprijsd maar toch goed uitgerust'. Ook de V70 (en de terreinlook uitvoering XC70) mag op deze manier afscheid gaan nemen. De prijzen beginnen bij 39.995 euro.
De V70 Polar zwaait uit met zaken als lederen bekleding, parkeerverwarming, bi-xenon koplampen met bochtenverlichting, een elektrisch bedienbare achterklep en stoelverwarming. Afhankelijk van de motorisering is de V70 Polar te herkennen aan speciale 16 of 17 inch lichtmetalen velgen. Ook Volvo On Call is aan boord, evenals het TFT Crystal instrumentarium (met 3 instellingen), elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting en een praktische, want neerklapbare passagiersstoel voorin.
Omdat de autoconsument tegenwoordig veeleisender is dan in het tijdsgewricht toen de Volvo modellen 240 en 940 als Polar afscheid aan het nemen waren, is er ook een Polar+ uitzwaaimodel. De XC70 is enkel in deze afscheidseditie leverbaar. De meeruitrusting van de Polar+ omvat elektrisch bedienbare (en ventileerbare) voorstoelen, parkeersensoren vóór, een elektrisch schuif/kanteldak, lederen afwerking voor de bovenzijde van het dashboard en walnoothouten sierlijsten.
De V70 Polar wordt geleverd als 190 pk sterke T4 of als D3 met 150 pk. Beiden kosten 39.995 euro. De Polar+ versie is 3.500 euro duurder. Deze uitvoering is ook combineerbaar met de D4 dieselmotor van 181 pk en kost dan 45.995 euro. De XC70 Polar+ staat vanaf 51.995 euro voor de deur; ongeacht of u voor de 245 pk sterke T5 of de D4 Geartronic (automaat) kiest. Maakt u 59.495 euro over naar de Volvo dealer, dan krijgt u de XC70 Polar+ als D5 Geartronic met 220 pk en AWD vierwielaandrijving. Op de modellen die standaard een handbak hebben, is de automaat tegen meerprijs leverbaar.
Nieuwe optie pakketten zijn Audio Line oftewel een Harman Kardon premium geluidsinstallatie met 650 watt versterker, DAB+-radio en een subwoofer inclusief een eigen 260 watt versterker (1.195 euro) en de Estate Line met onder meer niveauregeling achter, roofrails en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (995 euro voor de V70 en 795 euro voor de XC70). Alle afscheidsvarianten zijn per direct te bestellen.