lak garantie......? en Blis-lampje werkt niet

rick76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

lak garantie......? en Blis-lampje werkt niet

· 
Posted: 13.03.2021 - 20:09  ·  #1
Gisteren mijn mooie V70 opgehaald in Den Haag. De auto was gepolijst zei de verkoper. Hij glom maar ik zag ook dat ze er niet lang op gepolijst hadden. Maar hij was netjes schoon. Heerlijk naar Ede gereden. Onderweg kwam ik erachter dat het Blis-lampje bestuurderskant niet aanging. Thuis aangekomen de auto aan verschillende mensen laten zien. Toen zag ik dat op de achterklep, net boven de volvo letters, een plekje zat. Toen ik goed keek was het een plekje van ongeveer 1 euro munt. Ik zag dat de blanke lak had los gelaten. Vanochtend direct contact opgenomen met de garage waar de auto gekocht was. Aangegeven dat ik een fijne rit had gehad maar wel een paar punten had. Hij vroeg om foto's te maken van het plekje om het te beoordelen. Hij vond het wel vreemd omdat hij de auto zelf had gepoetst. Hmmm eerst was hij gepolijst nu was hij gepoetst. Ik vind dat het bedrijf dit moet repareren. Het is een gebrek wat naar voren is gekomen na het poetsen/polijsten.

Maar mag blanke lak na 6 jaar al los laten is mijn vraag. Ik heb Volvo zelf ook een mailtje gestuurd of dit mag voor zo'n jonge auto.
Heeft iemand ook last gehad het los laten van het blanke lak. Weet iemand hoe het zit met lakgarantie?

Ik heb het Blis-systeem uit en weer aangezet. Dan flikkert alleen het rechterlampje. Iemand tips?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: lak garantie......? en Blis-lampje werkt niet

· 
Posted: 13.03.2021 - 22:48  ·  #2
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Laat het lakprobleem, welke ook met spot repair hersteld kan worden, je niet de lol ontnemen.
Blanke lak, welke vanzelf loslaat is nooit goed.
De vraag is, hoe kan dit.
Spontaan, of is er iets anders aan de hand, overgespoten o.i.d. ?
Ik ben nieuwsgierig naar de uiteindelijk reactie.
Heel veel succes en vergeet niet om van je nieuwe aanwinst te genieten.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 13.03.2021 - 22:56  ·  #3
Ik denk dat Je Blis systeem een storing heeft. Mijn XC70 heeft het ook en dit werkt perfect.
Dat de blanke lak na 6 jaar al los laat is niet normaal, zeker zo’n grote plek niet. Bij mijn vorige wagen, een V70N die ik van een particulier kocht toen die 8 jaar oud was, had op dat moment op de D-style de blanke lak een minuscuul plekje waar die los liet. Een lakstift met blanke lak gekocht en daarmee dat plekje behandeld, daarna nog 1 of 2 keer behandeld. Toen ik de wagen vorig jaar verkocht (bijna 17 jaar oud) was dit plekje nog steeds even klein.
Heb je de wagen gekocht met garantie dan mag er geen twijfel over zijn: dit valt onder de garantie als je dit direct na overhandigen van de sleutels meldt.
rick76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 11:09  ·  #4
Quote door Bigdog

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Laat het lakprobleem, welke ook met spot repair hersteld kan worden, je niet de lol ontnemen.
Blanke lak, welke vanzelf loslaat is nooit goed.
De vraag is, hoe kan dit.
Spontaan, of is er iets anders aan de hand, overgespoten o.i.d. ?
Ik ben nieuwsgierig naar de uiteindelijk reactie.
Heel veel succes en vergeet niet om van je nieuwe aanwinst te genieten.

Ik laat me de lol niet ontnemen. Ik heb nu al zoveel plezier van de auto van dat deze "problemen" niet zwaar wegen. Zodra ik meer weet geef ik een update.
rick76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 11:18  ·  #5
Quote door ProVolvo

Ik denk dat Je Blis systeem een storing heeft. Mijn XC70 heeft het ook en dit werkt perfect.
Dat de blanke lak na 6 jaar al los laat is niet normaal, zeker zo’n grote plek niet. Bij mijn vorige wagen, een V70N die ik van een particulier kocht toen die 8 jaar oud was, had op dat moment op de D-style de blanke lak een minuscuul plekje waar die los liet. Een lakstift met blanke lak gekocht en daarmee dat plekje behandeld, daarna nog 1 of 2 keer behandeld. Toen ik de wagen vorig jaar verkocht (bijna 17 jaar oud) was dit plekje nog steeds even klein.
Heb je de wagen gekocht met garantie dan mag er geen twijfel over zijn: dit valt onder de garantie als je dit direct na overhandigen van de sleutels meldt.

Maar als er eens storing zou zijn dan geef de auto dan geen melding? Ik heb de auto gekocht met 6mn bovag garantie. ik heb de auto bij Wittebrug in Den Haag. Ik heb de auto tijdens de proefrit goed bekeken. Echter toen het plekje niet ontdekt. Het valt eigenlijk ook alleen maar op wanneer je de klep opent. De auto was toen ook niet gepoetst. Ik denk ook dat het onder de garantie gaat vallen. Maar op de plek waar het nu zit lijkt het geen oude schade te zijn. Daarom ben ik zo verbaast dat de lak van een Volvo zo snel loslaat
Volvo70V

Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 11:37  ·  #6
Hoi, je auto geeft geen melding, dat kun je alleen zien als je hem uitleest. Ivb Bliss systeem zou ik ook ff melden, en laat hun t oplossen. Bliss kapjes heb ik genoeg om te testen, maar als je bv storing in bekabeling hebt of in een ander deel ben je veel verder van huis. Dat de lak loslaat zou ik ook ff melden, en laat het hun oplossen... mits je natuurlijk garantie hebt op de auto. en advies.. koop uitleesapparatuur... de juiste. Dan weet je vanaf nu af aan wat er ad hand is. Succes met je nieuwe auto, veel plezier er mee!.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 12:43  ·  #7
Dat van de lak kan lastig zijn, want Bovag garantie geldt vermoedelijk niet op ‘een plekje in de lak’, maargoed, even horen wat ze voorstellen.
Dat BLIS verhaal is wel een defect, dus daar kun je sowieso mee terug. En inderdaad, je ziet daar geen melding van in je display, maar als je hem uit laat lezen komt er wel wat naar boven waarschijnlijk. Storingen met BLIS hebben volgens mij vaak betrekking op de camera of de verwarming van de camera, maar een uitlees programma als Vida geeft dat wel aan. Ik weet niet hoe specifiek universele uitleesapparatuur storingen aan het BLIS kunnen laten zien.
rick76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 15:42  ·  #8
Quote door Volvo70V

Hoi, je auto geeft geen melding, dat kun je alleen zien als je hem uitleest. Ivb Bliss systeem zou ik ook ff melden, en laat hun t oplossen. Bliss kapjes heb ik genoeg om te testen, maar als je bv storing in bekabeling hebt of in een ander deel ben je veel verder van huis. Dat de lak loslaat zou ik ook ff melden, en laat het hun oplossen... mits je natuurlijk garantie hebt op de auto. en advies.. koop uitleesapparatuur... de juiste. Dan weet je vanaf nu af aan wat er ad hand is. Succes met je nieuwe auto, veel plezier er mee!.

Oke dus hij moet uitgelezen worden. Op den duur ga ik wel even kijken naar uitleesapparatuur. Ik heb alles doorgegeven aan de garage. Nog geen terugkoppeling gehad. Morgen even contacten. Plezier heb ik nu al. Kan alleen maar meer worden.
rick76
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 15:46  ·  #9
Quote door Doeke Dobma

Dat van de lak kan lastig zijn, want Bovag garantie geldt vermoedelijk niet op ‘een plekje in de lak’, maargoed, even horen wat ze voorstellen.
Dat BLIS verhaal is wel een defect, dus daar kun je sowieso mee terug. En inderdaad, je ziet daar geen melding van in je display, maar als je hem uit laat lezen komt er wel wat naar boven waarschijnlijk. Storingen met BLIS hebben volgens mij vaak betrekking op de camera of de verwarming van de camera, maar een uitlees programma als Vida geeft dat wel aan. Ik weet niet hoe specifiek universele uitleesapparatuur storingen aan het BLIS kunnen laten zien.

Laten we hopen dat het lak netjes geregeld wordt. Wittebrug is een grote organisatie en heeft een eigen schadereparatie afdeling. Dus qua kosten zal het voor ze niet hoog zijn. Blis kan zoals ik lees wel een dure reparatie worden. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Morgen even bellen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 14.03.2021 - 15:59  ·  #10
Yep, je kan hier een lijst vinden van iedereen die Vida+ dice heeft (ik heb het spul ook, ga mijn auto nu ff uitlezen) en die persoon ff een PM sturen voor een sessie. Volgens mij staat die lijst wel in het onderschrift van bv Bigdog..
Bij mij kan je ook altijd uitlezen. Ede is niet heel ver weg, ik heb er een paar jaar gewerkt 😉.

Dan heb je wat meer feiten, is het een module in de auto of in de buitenspeiger, etc.
succes hoor en ook van mij van harte met je nieuwe aanwinst.
DJ

Selected quotes for multi-quoting:   0