Beste allemaal,
Ik heb sinds kort een V70 2.5T uit 2003. Ik heb deze auto gekocht met een kapotte motor en er een andere motor (marktplaats LOL) in laten bouwen. Nu doet zich het volgende probleem voor. Zo af en toe gaat het motorstoringslampje branden. De auto is al een paar keer uitgelezen en gereset, elke keer is er een foutcode die op de voorste lambdasonde wijst. Dus heb ik een gebruikte lamdasonde besteld en geleverd gekregen van Elferink. Toen ik deze er echter in wou zetten kwam ik tot de ontdekking dat de stekker niet paste. Na enig bestuderen ben ik tot de conclusie gekomen dat het hele internet vindt dat de lambdasonde die bij mij in het uitlaatspruitstuk zit eigenlijk de diagnosesonde is en dat de de lamdasonde die naar onder de auto loopt de regelsonde is. Dat zou dus betekenen dat ze omgewisseld zouden zijn. Dit baseer ik dus volledig op de stekkers en het aantal draden zoals ik die onder de motorkap zie. Heeft iemand enig idee hoe dit zit of wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb sinds kort een V70 2.5T uit 2003. Ik heb deze auto gekocht met een kapotte motor en er een andere motor (marktplaats LOL) in laten bouwen. Nu doet zich het volgende probleem voor. Zo af en toe gaat het motorstoringslampje branden. De auto is al een paar keer uitgelezen en gereset, elke keer is er een foutcode die op de voorste lambdasonde wijst. Dus heb ik een gebruikte lamdasonde besteld en geleverd gekregen van Elferink. Toen ik deze er echter in wou zetten kwam ik tot de ontdekking dat de stekker niet paste. Na enig bestuderen ben ik tot de conclusie gekomen dat het hele internet vindt dat de lambdasonde die bij mij in het uitlaatspruitstuk zit eigenlijk de diagnosesonde is en dat de de lamdasonde die naar onder de auto loopt de regelsonde is. Dat zou dus betekenen dat ze omgewisseld zouden zijn. Dit baseer ik dus volledig op de stekkers en het aantal draden zoals ik die onder de motorkap zie. Heeft iemand enig idee hoe dit zit of wat er aan de hand kan zijn?