Geen medingen en inderdaad een keurige lijn. Ik moest ze afstellen omdat de auto al een tijd wat hoger stond ivm nieuwe voorvering. Dus eerst laten afstellen en daarna apk.
Ok ik ben ook om en wil eens kijken of ik de halogeen lampen en dan ook maar meteen het dim- en groot licht in mijn V70 MY 2005 kan vervangen door led, uiteraard graag zonder foutmeldingen.
Er zit dus nu een H9 65 Watt halogeen lamp in het groot licht en een H7 55 Watt halogeen lamp in het dim licht verder draait er niets mee.
Als ik het goed begrepen heb geeft een led lamp met ventilator het beste licht. Bij ome Alie raak ik vervolgens wel een beetje de weg kwijt (je weet wel een mens kan maximaal drie keuzes aan en meer keuzes nou ja dan wordt het dus gokwerk en dus helemaal geen bewuste keuze meer)
Maar ik vermoed dat de volgende led lampen geschikt zijn:
Met ventilator: H7 en H9 met fan maar dus 110 Watt. Waarschijnlijk dus 55 Watt per lamp?
Of toch zonder ventilator: H7 en H9 zonder fan 120 Watt dus als mijn veronderstelling bij de eerste optie klopt 60 watt per lamp?
Heeft iemand hier "wellicht" ervaring mee? Of kan ik beter een andere led lamp uitzoeken?
Ik heb de bullvision in mijn projectoren als vervanging van xenon, en voor grootlicht. Ben louter positief, levensduur moet zich nog wel bewijzen. Maar enorme bak licht!
Ik heb de Phillips Led H7 Pro6000 er inzitten. Apk goed gekeurd er mee en een ontstoringskastje onder de koplamp gemonteerd.
Die flipjes zijn echt wel fors duurder zo te zien dan die van ome Alie en de Bull Vision led lampjes zonder fan maar met "intelligente temperatuur controle", wat dat dan ook moge wezen zouden ook nog eens "canbus error free for most cars" moeten wezen. Dus dan hopelijk geen door deze niet zo handige Harrie in elkaar te knutselen ontstoringskastje nodig. 🥸 En zo te horen gaat dat goed bij Ries123 met Bull Vision en een V70 uit 2007. Kortom maar gewoon eens uitproberen? Als het niet werkt kan ik altijd de oude lampjes weer terug zetten toch?
Ik ben ook tevreden over mijn bull vision h7 (in grootlicht) en h4 (in onze 2e auto). M'n zwager heeft ook al meerdere bull vision LED lampen gebruikt als xenon vervanging. Ook zonder problemen, dat geeft echt een bult licht
Ik ben er tevree mee. Leuk klusje. Lamp units eruit en dan netjes monteren is t mooist. Niet de lampen losmaken van fitting maar het veertje om vast teklemmen los halen en opnieuw monteren na de led erin zit. Kastjes voor de storing onderop op de plek waar normaal de Xenonballast zou zitten.
Allen,
Afgelopen weekend eindelijk mijn D1S LED's geplaatst en het resultaat was één grote sof!
Na demonteren voorbumper de Xenon D1S aan de passagierszijde verwijderd en de LED D1S geplaatst. Contact aangezet en vervolgens de verlichting aangezet. Resultaat was een felle flits en daarna niets meer.
Ook terugplaatsen Xenon D1S gaf geen resultaat meer. Na enig speurwerk zag ik dat de zekering was doorgebrand en toen kreeg ik al een vervelend gevoel: zekeringen branden in de regel namelijk niet zonder reden door....
Nieuwe zekering geplaatst en ja hoor: ook deze piepte door, ongeacht of er nu wel of geen lamp was gemonteerd.
Voorzichtige conclusie: de LED D1S heeft mijn Xenon ballast om zeep geholpen.
Ik heb via eBay een vervangende Xenon ballast besteld en deze zojuist geplaatst en ja hoor: mijn Xenon pit aan passagierszijde brant weer als vanouds; ik heb weer mooi dimlicht.
Ik laat de Xenon's nu lekker zitten en de LED's gaan in de kliko.
Dat is toch ook niet zo vreemd? Een xenon-ballast is een omvormer die zorgt voor de hoogspanning die nodig is om de xenon-lamp te doen ontbranden (hoogspanning tussen 2 polen waardoor het xenon-gas licht afgeeft). Een auto-led werkt doorgaans op 12 volt, niet op 23.000 zoals de xenonlamp...
Had je de ballast eruitgehaald was dit waarschijnlijk anders afgelopen.