Hallo,
Sinds ik nu bijna een half jaar in het bezit ben van een '00 V70 classic (2.4 automaat), heb ik tot dusverre niets dan problemen gekend met de auto, teveel om even snel op te noemen hier. Gelukkig ben ik goed geholpen door de garage en zijn alle problemen nu wel opgelost (onder gerantie), maar.... Het 'lampje-met-het-motorblok' licht iedere keer na enkele uren (soms dagen, soms een week) weer op. De auto is keer op keer uitgelezen en er bleek al die keren idd wat aan de hand (al die onderdelen zijn inmiddels ook al vervangen, o.a. bobine, accu en lambda sonde), maar sinds hij gisteren wederom uit het niets aansprong, begint bij mij toch het vermoeden te komen dat er meer aan de hand is. Het motorblok is namelijk kort na aanschaf vervangen door eenzelfde blok uit een S60 uit 2002 en ik vrees dat deze op een of andere manier niet compatible is met het motormanagement systeem. Of er zit ergens een draadbreuk of een draad in de knel waardoor hij bij de eerste de beste drempel of bocht een foutmelding geeft. Gek blijft dan weer wel dat er bij de foutmelding iedere keer wel een onderdeel vervangen dient te worden.
Overigens loopt de auto nu als een zonnetje, ook als het lampje brandt...
Iemand hier bekend met deze problematiek? Moet ik leren leven met een continu brandend lampje? Of het lampje eruit halen? Feitelijk ook geen optie, want dan weet ik nooit meer wanneer er écht iets aan de hand is.
Begin radeloos te worden, dus ieder advies is welkom!
Dank. Groet, Frank
Sinds ik nu bijna een half jaar in het bezit ben van een '00 V70 classic (2.4 automaat), heb ik tot dusverre niets dan problemen gekend met de auto, teveel om even snel op te noemen hier. Gelukkig ben ik goed geholpen door de garage en zijn alle problemen nu wel opgelost (onder gerantie), maar.... Het 'lampje-met-het-motorblok' licht iedere keer na enkele uren (soms dagen, soms een week) weer op. De auto is keer op keer uitgelezen en er bleek al die keren idd wat aan de hand (al die onderdelen zijn inmiddels ook al vervangen, o.a. bobine, accu en lambda sonde), maar sinds hij gisteren wederom uit het niets aansprong, begint bij mij toch het vermoeden te komen dat er meer aan de hand is. Het motorblok is namelijk kort na aanschaf vervangen door eenzelfde blok uit een S60 uit 2002 en ik vrees dat deze op een of andere manier niet compatible is met het motormanagement systeem. Of er zit ergens een draadbreuk of een draad in de knel waardoor hij bij de eerste de beste drempel of bocht een foutmelding geeft. Gek blijft dan weer wel dat er bij de foutmelding iedere keer wel een onderdeel vervangen dient te worden.
Overigens loopt de auto nu als een zonnetje, ook als het lampje brandt...
Iemand hier bekend met deze problematiek? Moet ik leren leven met een continu brandend lampje? Of het lampje eruit halen? Feitelijk ook geen optie, want dan weet ik nooit meer wanneer er écht iets aan de hand is.
Begin radeloos te worden, dus ieder advies is welkom!
Dank. Groet, Frank