Vandaag met de V70 onderweg...halverwege de A1 een melding dat de accu spanning te laag zou zijn.. Mmmmmm balen.
Verlichting op stadslicht en de melding verdween... maar dit was ijdele hoop na 10 minuten weer de melding. Dus besloten om de A1 te verlaten en bij een tank station eens kijken wat er nu loos was.
Geen gekke dingen kunnen constateren... ook geen lampje van de dynamo... (lampje was nog wel heel) gelijk maar even getankt en weer verder.. melding was weer weg.
Na een 20min weer de zelfde melding.. maar had nu wel een serieus probleem we zaten tussen de betonnen geleiding van de spits strook bij Diemen...
.. De cruisecontrol viel als eerste uit.. daarna ging het lampje van de ABS aan vervolgens alle lampjes...aan, de snelheidsmeter viel naar 0 km ..
Uiteindelijk kregen we de afslag Diemen in zicht dus kon ik eindelijk van de A1 af strompelen..
Inmiddels wilde de auto ook al niet meer schakelen... maarrrrrr de motor liep nog
De auto nog net bij een tankstation kunnen parkeren. motor uit gezet. Wilde daarna mooi niet meer starten... logisch.. de accu was leeg... en ik bedoel echt leeg.. de binnen verlichting waren net gloeiende spijkertjes...
Eerst zelf weer op onderzoek.. accu klemmen gecontroleerd ..maar daar was niets te zien (BTW de accu is nog geen 5mnd oud)
Dus toch maar de ANWB gebeld... deze waren er verrekte snel.. 20min.. via de de accu van de ANWB de Volvo accu geladen en ik kon de auto weer starten.. maar er was geen laadspanning..
Ook niet nadat de dynamo een paar flinke tikken tegen de behuizing kreeg... soms willen de borstels blijven hangen...
Gezien het resultaat moest er wat besloten worden.. auto op laten halen .. en naar een Volvo dealer brengen.... Mmm daar ging ons dagje uit..
Bertus van de ANWB had ook nog een andere mogelijkheid maar moest eerst even bellen... Na een paar minuten kwam hij met de volgende oplossing... Auto naar Badhoevedorp (ANWB) service centre en daar de dynamo te vervangen en wij vervangend vervoer om ons dagje uit toch nog te laten slagen.
Afslepen ging te lang duren.. mede omdat het een automaat is en we niet de wagen conventioneel wilden slepen... Oplossing was auto accu laden, een tweede accu parallel aan de auto accu... daarmee moesten we wel in Badhoevedorp kunnen komen.
Zo gezegd zo gedaan... en idd zonder problemen (wel weer met de lage accuspanning melding ) bij het ANWB service center kunnen komen.
De nieuwe dynamo was al onderweg .. en de reparatie zou +/- 2 uur gaan duren. Dus gekozen voor het vervangende vervoer... was gratis... dus wat wil je nog meer.
Met de Kia van de ANWB naar Leiden .. na anderhalf uur al een telefoontje dat de V70 weer klaar was...
Wij hebben gewoon ons dingetje gedaan en na dat we 421 Euro hadden afgetikt de V70 weer mee kunnen nemen. Gloedje nieuwe dynamo.. en weer lekker naar huis kunnen tuffen.
Complimenten aan het adres van de ANWB... super snel opgelost.. als we naar een Volvo dealer waren gegaan waren we mogelijk het zelfde bedrag kwijt geweest maar de auto zeker niet de zelfde dag weer mee gekregen....
Na 255000Km mag de dynamo van mij wel een keer plof zeggen....
Frans
Verlichting op stadslicht en de melding verdween... maar dit was ijdele hoop na 10 minuten weer de melding. Dus besloten om de A1 te verlaten en bij een tank station eens kijken wat er nu loos was.
Geen gekke dingen kunnen constateren... ook geen lampje van de dynamo... (lampje was nog wel heel) gelijk maar even getankt en weer verder.. melding was weer weg.
Na een 20min weer de zelfde melding.. maar had nu wel een serieus probleem we zaten tussen de betonnen geleiding van de spits strook bij Diemen...

Uiteindelijk kregen we de afslag Diemen in zicht dus kon ik eindelijk van de A1 af strompelen..

Inmiddels wilde de auto ook al niet meer schakelen... maarrrrrr de motor liep nog

De auto nog net bij een tankstation kunnen parkeren. motor uit gezet. Wilde daarna mooi niet meer starten... logisch.. de accu was leeg... en ik bedoel echt leeg.. de binnen verlichting waren net gloeiende spijkertjes...

Eerst zelf weer op onderzoek.. accu klemmen gecontroleerd ..maar daar was niets te zien (BTW de accu is nog geen 5mnd oud)
Dus toch maar de ANWB gebeld... deze waren er verrekte snel.. 20min.. via de de accu van de ANWB de Volvo accu geladen en ik kon de auto weer starten.. maar er was geen laadspanning..
Ook niet nadat de dynamo een paar flinke tikken tegen de behuizing kreeg... soms willen de borstels blijven hangen...
Gezien het resultaat moest er wat besloten worden.. auto op laten halen .. en naar een Volvo dealer brengen.... Mmm daar ging ons dagje uit..

Afslepen ging te lang duren.. mede omdat het een automaat is en we niet de wagen conventioneel wilden slepen... Oplossing was auto accu laden, een tweede accu parallel aan de auto accu... daarmee moesten we wel in Badhoevedorp kunnen komen.
Zo gezegd zo gedaan... en idd zonder problemen (wel weer met de lage accuspanning melding ) bij het ANWB service center kunnen komen.
De nieuwe dynamo was al onderweg .. en de reparatie zou +/- 2 uur gaan duren. Dus gekozen voor het vervangende vervoer... was gratis... dus wat wil je nog meer.
Met de Kia van de ANWB naar Leiden .. na anderhalf uur al een telefoontje dat de V70 weer klaar was...
Wij hebben gewoon ons dingetje gedaan en na dat we 421 Euro hadden afgetikt de V70 weer mee kunnen nemen. Gloedje nieuwe dynamo.. en weer lekker naar huis kunnen tuffen.
Complimenten aan het adres van de ANWB... super snel opgelost.. als we naar een Volvo dealer waren gegaan waren we mogelijk het zelfde bedrag kwijt geweest maar de auto zeker niet de zelfde dag weer mee gekregen....
Na 255000Km mag de dynamo van mij wel een keer plof zeggen....
Frans