Laptop dual boot vraag waar ik niet uit kom

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Laptop dual boot vraag waar ik niet uit kom

· 
Posted: 09.02.2022 - 17:04  ·  #16
Waarom niet gewoon een apart schijfje die je pakt als je vida nodig hebt? Tenzij je het natuurlijk heeel vaak nodig hebt
gerardsmink
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 19:22  ·  #17
Quote door Plein69

Ik heb een oude Toshiba 17 inch laptop met Vida.
Deze doet het gewoon goed maar werkt op windows 7 pro. (Met lecentie)
Met vakanties is dat ook de laptop die meegaat en buiten vida gebruikt wordt zeg maar.

Gezien er geen ondersteuning meer is wil ik een laptop met dual boot zodat ik veilig op internet kan en separaat Vida heb.
Ik heb ter vervanging van mijn oude vida laptop een jaar oude HP Elitebook 840 G3 gekocht.
I5, 16 GB Ram en 2 SSD van 250GB.

Op de eerste SSD staat Window 10 Pro.
Nu wil ik op de 2e mijn Windows 7 pro zetten

Nu het probleem.
Ik kan Windows 7 installatie starten en als doel de D schijf.
Dan gaat hij installeren en gaat hij opnieuw opstarten.....
Ik heb de boot volgorde aangepast dat hij begint met USB.
Hij vraagt dan welk systeem ik wil opstarten.
Windows setup.

Maar dan krijg ik onderstaand scherm.

Ik heb hier op gegoogeld en kom meerdere site's tegen.

Daar worden enkele gegeven. Die ik tot in de treuren heb geprobeerd maar kom ik krijg hem niet voor elkaar.
en blijf bij iedere reboot bij het scherm boven uitkomen.

O ik heb ook geprobeerd de C schijf te verwijderen en boot van de usb maar dat wil ook niet.

En ik heb de image van Grunn ook ontvangen en die met een virtual op mijn D schijf gezet.
Start allemaal op maar die image zijn geen usb poorten beschikbaar en ziet hij mijn dice niet.
Krijg ook niet aan toegevoegd

Wie heeft het antwoord hoe ik voorbij dat irritante scherm kom?

En lukt het niet ga ik proberen Vida draaiend te krijgen op windows 10.

Heb dit laatst ook gehad, wou ook Windows 7 en Windows 10 draaien op de zelfde laptop(zo had ik het ook altijd) de foutmelding die je krijgt is wel te omzeilen echter loop je dan waarschijnlijk verder in de installatie van Windows 7 vast. Jou “nieuwe ” laptop ondersteund geen windows 7 meer en daarom werken b.v je usb poorten niet..

Ik heb me er bijneer gelegd en draai vida via een virtual machine welke nog sneller opstart dan mijn oude windows 7 installatie
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 19:32  ·  #18
Quote door Plein69

Nou windows werkend gekregen in de virtual imag van Grunn.

Maar volgende probleem. Update werkt niet meer omdat gehele ondersteuning uitstaat.
Na veel zoeken de juiste versie gevonden van internet explorer 9 die Vida nodig heeft.

Vervolgens installatie van Vida gestart en hij doet zijn check.
Daarna een foutmelding dat iets het niet doet.
Maar wat zegt het verhaal niet.

Denk dat ik het maar gewoon op 2 laptops houdt.

Ik gebruik al een poosje zonder enige problemen de image uit dit draadje van een ander forum; https://www.swedespeed.com/thr…es.481385/

Misschien is dat nog eens het proberen waard? Downloaden kan via https://volvodiag.com/ voor 5 dollar.
(Ik heb geen aandelen ofzo :) , maar ik gebruik deze VM al sinds die nog aangeboden werd via de Google Drive van de maker en heb er goeie ervaringen mee)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 21:05  ·  #19
Quote door gerardsmink

Heb dit laatst ook gehad, wou ook Windows 7 en Windows 10 draaien op de zelfde laptop(zo had ik het ook altijd) de foutmelding die je krijgt is wel te omzeilen echter loop je dan waarschijnlijk verder in de installatie van Windows 7 vast. Jou “nieuwe ” laptop ondersteund geen windows 7 meer en daarom werken b.v je usb poorten niet..

Ik heb me er bijneer gelegd en draai vida via een virtual machine welke nog sneller opstart dan mijn oude windows 7 installatie

Windows 7 is echt nog te installeren op een moderne laptop. Ook usb is geen probleem om te gebruiken, die zaken zijn erg basaal . Om het maximale uit een nagelnieuwe laptop te halen zul je idd de laatste drivers nodig hebben en die zullen voor w7 ws er niet zijn maar Usb ed , dat draait wel hoor.

Of het veilig is, das een ander verhaal.
FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 21:13  ·  #20
Al overwogen of je op de oude laptop een Linux distro naast de Win 7 kunt zetten in dualboot?

Dan kun je veilig en snel internetten en toch nog je Vida gebruiken.

BV Linux Mint is een goed werkende die veel op Win lijkt en het kost niks: https://linuxmint.com/
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 06:08  ·  #21
Quote door MTE

Quote door gerardsmink

Windows 7 is echt nog te installeren op een moderne laptop. Ook usb is geen probleem om te gebruiken, die zaken zijn erg basaal . Om het maximale uit een nagelnieuwe laptop te halen zul je idd de laatste drivers nodig hebben en die zullen voor w7 ws er niet zijn maar Usb ed , dat draait wel hoor.

Of het veilig is, das een ander verhaal.

Mijn D schijf met windows 7 wat ik voor ogen heb zou 100% puur alleen voor Vida zijn en niet meer en niets minder.
Maar omdat de laptop ook met vakanties mee gaat wil ik er ook "normaal en veilig" op kunnen werken.
Vandaar dat ik een dual boot wil.

Maar ik krijg de fout van mijn eerste post niet weg.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 09:09  ·  #22
Quote door headlight

Ik gebruik al een poosje zonder enige problemen de image uit dit draadje van een ander forum; https://www.swedespeed.com/thr…es.481385/

Misschien is dat nog eens het proberen waard? Downloaden kan via https://volvodiag.com/ voor 5 dollar.
(Ik heb geen aandelen ofzo :) , maar ik gebruik deze VM al sinds die nog aangeboden werd via de Google Drive van de maker en heb er goeie ervaringen mee)

YES!!!!!!
Dit was dit tip.
Voor 5 Dollar de image gedownload van https://volvodiag.com/ en op WM-ware 16 gezet.
8GB ram start snel op. Ziet USB en goed werkende Vida.

Net de auto in gestapt en mijn Dice aangesloten en hij ziet hem en leest hem uit!
Ik is grote blij. :D

De mijn Vida Toshiba laptop kan in de verkoop.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 10:49  ·  #23
Quote door Plein69

Quote door headlight

YES!!!!!!
Dit was dit tip.
Voor 5 Dollar de image gedownload van https://volvodiag.com/ en op WM-ware 16 gezet.
8GB ram start snel op. Ziet USB en goed werkende Vida.

Net de auto in gestapt en mijn Dice aangesloten en hij ziet hem en leest hem uit!
Ik is grote blij. :D

De mijn Vida Toshiba laptop kan in de verkoop.

Goed om te horen, denk dat dit inderdaad de mooiste oplossing is zo.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 10:50  ·  #24
Alleen die 5 euro had je je kunnen besparen door eenzelfde image van een forumlid te gebruiken :P
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 11:03  ·  #25
Ja en nee.
Ik heb die van Grunn geprobeerd zoals ik eerder al aangaf.
Maar die zag mijn Dice helaas niet.

En die 5 dollar vind ik het waard om zo een bedrijf te steunen.
Maar die image zal ik in mijn wolk zetten en is beschikbaar.....
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 20:43  ·  #26
Richard mijn image moet ook gewoon de usb poorten zien hoor. Velen op het forum hebben dat al in gebruik. Dat probleem had opgelost moeten worden. Het is wel vaker voor gekomen. moet even zoeken wat dat was. maar voor nu heb je iets werkends maar engels talig denk ik en 5 dollar armer.... :-)
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 06:31  ·  #27
Ach jij hebt het ook druk en wilde je niet te veel lastig vallen.

Had verschillende drivers gedownload en via de Cloud geprobeerd te installeren.
Ook instellingen van VM ware aangepast. Maar dat had ook geen nut bedacht ik me later omdat het een image is.

Ja de windows is Engels maar Vida is in het Nederlands. (Zit een taal progje bij)
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 09:08  ·  #28
ok, je hebt nu een werkende oplossing, das het belangrijkste! :)

ik denk wel te weten waardoor de dualboot niet lekker ging, waarschijnlijk heb jij je Bios op UEFY ingesteld ipv Legacy, Windows 7 stamt uit de tijd dat UEFY in de kinderschoenen stond en is dus beperkt compatible hiermee, Windows 10 is echter wel Legacy compatible, waardoor als je als eerste Windows 10 installeert in Legacy modus van het bios, je daarna Windows 7 als dualboot moet kunnen installeren
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 09:28  ·  #29
Ach maaan boe kumst diech noe mit aon boe höbst uh ut euver? Lésjuzie? Uewattuh? Dao versteit gein hoond get vaan!

/serieus
Bedankt voor de tip! Een tijd geleden mee liggen stoeien met zelfde probleem als TS.
Ga ik eens zo proberen.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 09:36  ·  #30
Quote door Noob

Ach maaan boe kumst diech noe mit aon boe höbst uh ut euver? Lésjuzie? Uewattuh? Dao versteit gein hoond get vaan!

zo hee... je komt zeker uit de omgeving Maastricht! :happy:
Ik niet namelijk, ik woon er alleen maar... 8-)

Quote door Noob

/serieus
Bedankt voor de tip! Een tijd geleden mee liggen stoeien met zelfde probleem als TS.
Ga ik eens zo proberen.

Mooi, mocht het nu niet lukken, we wonen niet ver van elkaar, kan je dan altijd nog wel helpen :)

Selected quotes for multi-quoting:   0