Laptop dual boot vraag waar ik niet uit kom

Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Laptop dual boot vraag waar ik niet uit kom

· 
Posted: 11.02.2022 - 11:44  ·  #31
Ik ook niet ik ben zoals de Sjengen zeggen “uh buurke” hahaha

Zag dat je in Maastricht woonde en kon het ff niet laten🤣
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 16:38  ·  #32
Windows 7 kan wel degelijk met UEFI overweg, mits je een beetje recente hardware hebt met goeie drivers. Maar andersom; Windows 10 in legacy op een SSD is nou ook niet bepaald een mooie oplossing.

Ik zweer wat dat betreft bij een VM, veel minder "gezeur" en minder omkijken naar.

Er word trouwens ook wel erg zuur gereageerd zeg, ja die image kost je eenmalig 5 dollar maar dan heb je in ieder geval een goed werkende oplossing. Die 5 dollar zijn verder gekomen dan de voorafgaande 16 berichten en Richard is er blij mee.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 12.02.2022 - 13:37  ·  #33
Fijn dat het werkt Richard. En die 5 dollar mag inderdaad geen probleem zijn. Zoals gezegd je steunt ze er wat mee en 5 dollar is bij wijze van spreken 1x goed gas geven in die T6 van je, dus dat overleef je ook wel!

Sinds ik Volvo rijd kijk ik wat anders tegen kosten aan, mijn huidige auto kost me 800 euro per maand volgens paar sites.. (o.a. ANWB) het zal best, Volvo rijden is gewoon niet goedkoop, wel leuk!
Dus als ik iets moet hebben voor 5, 10 of 20 dollar/euro/chinese Renminbi dan denk ik daar 2,5 seconde over na en betaal dat gewoon. Als ik er langer mee bezig moet zijn, is het in feite duurder, tijd is ook geld tenslotte.

Ik ben ook een tevreden gebruiker van het image van Frank en heb recent een nieuwe laptop en ga de boel daar ook op zetten. Sterke nog; af en toe experimenteer ik wat met dat image en zet dan gewoon de snapshot terug als het mis gaat. (O ja, ik gebruik VMware Workstation (niet gratis) ipv Vmware Player(gratis), maar dat komt omdat ik zo’n nerd/ICT -er ben denk ik.. Daarmee heb je wat meer mogelijkheden zoals VM snapshots, VM cloning, etc).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 14.02.2022 - 02:11  ·  #34
Blij dat je eruit bent gekomen en een passende oplossing hebt gevonden.
Maar even voor de duidelijkheid: er is geen goede reden om op het inmiddels uiterst onveilige Windows 7 te blijven draaien. Vida werkt gewoon op Windows 10.
De installatie wizard van Vida gaat echter uit van Windows 7 en daarom moet je bij Windows10 vooraf een paar stappen handmatig doen.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.02.2022 - 04:58  ·  #35
Die reden om Windows7 te blijven gebruiken is er wel hoor. Dat werkt gewoon heel makkelijk.
En ik heb het ook, Windows7 en Vida, alleen ziet die oude laptop verder toch geen internet meer. Vida eenmaal werkend, heb ik hem verder afgekoppeld van internet. Alle internet verbindingen gewist en WiFi uitgezet.

Voor de rest staat er toch niks bijzonder op, ding is stokoud ooit ontworpen voor Windows XP.
Ja Vol-FCR staat er nog op en nog een uitlees programmaatje voor de Volvo's, maar dat is het dan ook.....

Dat oude ding ligt in de kofferbak van de auto, net onder de klep van de kofferbak en boven het reservewiel. Ding is ook geen knaak meer waard. Wat ik dan weer wél heb is een 12V lader om hem in de auto op te laden en uiteraard de DiCe..... :P

Selected quotes for multi-quoting:   0