Leaseauto uitzoeken

Leaseplan vs. Arval

noensboy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Leaseauto uitzoeken

· 
Posted: 30.10.2017 - 20:42  ·  #1
Beste forummers,
Ik mag over een tijdje een leaseauto gaan uitzoeken. Heb nu nog een huurauto ter beschikking gekregen van mijn werkgever.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een leaseauto heb, dus ben een noob op dit gebied.

Nu hoorde ik uit betrouwbare bron dat wij overgaan van Leaseplan naar Arval als leasemaatschappij. Ik kan het nog niet vragen aan de fleetmanager omdat het nog niet officieel is bekend gemaakt.

Nu was ik zojuist aan het kijken op de Arval website, maar zie dat de prijzen daar veel hoger liggen dan die van Leaseplan.

Zo kijk ik bijvoorbeeld naar een Volvo V60 D4 Geartronic Business Sport en die kost bij Leaseplan €730, maar bij Arval €1021!
Als ik bij Leaseplan een tankpas erbij neem komt er nog eens €80 bovenop, maar dat scheelt nog steeds behoorlijk.
Beide zijn op basis van 48 maanden en 20k km per jaar, omdat je bij Arval niet hoger kan selecteren.

Mijn leaseregeling is €810 ex btw inclusief brandstof en 48 maanden 35k per jaar.
Ik mag 120% max leasen dus kan tot max €972 gaan, waarbij alles boven €810 voor eigen rekening is.

Iemand ervaring met beide leasemaatschappijen en weet hoe dit zit?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Leaseauto uitzoeken

· 
Posted: 31.10.2017 - 09:33  ·  #2
Ik zou niet al te zeer afgaan op de algemene prijzen op de website. De leaseprijzen die een werkgever krijgt aangeboden van een leasebedrijf, zijn niet per sé die op de website staan gepubliceerd, maar die hangen af van aantal te voorziene leases in de komende jaren (grootte van de fleet), of er een internationaal contract is met Arval (meerdere landen bij Arval i.p.v. alleen NL) etc. Dus je weet het pas als je werkgever formeel is overgestapt en je toegang hebt gekregen onder het contract van de werkgever, nadat de prijzen zijn afgesproken.
Mijn werkgever werkt ook met Arval en in mijn ervaring is Arval doorgaans best bereid om 60 maanden te leasen (afhankelijk van je jaarlijks kilometrage natuurlijk), de auto's houden het prima vol maar veel leaserijders vinden 5 jaar in dezelfde auto veel (zucht) - overigens zijn ook niet veel leaseregelingen hierop ingericht terwijl het goedkoper is voor de werkgever (zou je zelf bij hen kunnen aandragen, maar zij zullen er niet op zitten te wachten om jou een duurdere auto te geven omdat dat niet eerlijk is tegenover anderen die wel op 48 maand geleased hebben). Ook is mijn ervaring dat ze (terecht, mijns inziens) enigszins skeptisch zijn over het hybride verhaal, omdat die auto's vaak duurder uitvallen (voor de werkgever) dan de mooie verbruikscijfers volgens opgave doen vermoeden, doordat er te weinig geladen wordt verbruikt de zware (batterijen)auto veel peut, en te meer omdat er vaak nog plaatsing van een laadpaal enzo bijkomt. Toch wilden de laatste jaren veel bestuurders wel zo'n kar ivm de gunstige bijtelling (begrijpelijk).
noensboy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Leaseauto uitzoeken

· 
Posted: 31.10.2017 - 10:30  ·  #3
Hallo Bolbo,

Bedankt voor je antwoord.
Dan is het gewoon afwachten tot ik kan inloggen en kijken wat ik aantref.

Maar vind het toch vreemd dat de (website)prijzen bij Arval hoger liggen en die van Leaseplan/Athlon/etc., wel op eenzelfde niveau.
Ik zou bij het zien van de Arval prijzen meteen op zoek gaan naar wat anders :)

Selected quotes for multi-quoting:   0