Quote door DinanT5
Quote door VolvoBart
vreselijk : heel je voorbumper moeten afhalen voor je lampjes te wisselen...
Ik mis iets denk ik..?
Ik deel het gevoel met VolvoBart.
Heb er ook H7 leds ingedaan, maar man-man wat een geklooi was dat.
Idd de bumper eraf, koplampen eraf en met beleid binnen aan tafel de H7 leds in de koplampen gestoken.
Ben daar best even mee bezig geweest kan ik je melden.
Daarna naar een bevriende garage gereden om ze zelf goed af te stellen (en aan de keurmeester ondertussen gevraagd hoe dat gaat met de APK straks). Dat komt op zich wel goed, maar ben evengoed -nadat ze er al inzaten- nog zeker 3 kwartier bezig geweest met (gelukkig) de linker koplamp. Die gaf een minder strak lichtbeeld , een soort spreidlicht zeg maar.
Een beetje rommelen aan de lamp in de reflector terwijl je kijkt in dat apparaat voor je koplamp geeft allerlei soorten van spreidlicht. Daarmee kon ik aardig zien hoe belangrijk het is dat het brandpunt zo nauwkeurig gepositioneerd moest zijn om een mooi lichtbeeld te geven.
Dus het begint bij een ledlamp waar het lichtpunt zo goed mogelijk overeenkomt met een halogeen peertje. Maar dan zelfs zie je nog dat je met beleid op de keukentafel geen garantie hebt dat ie ook echt goed op zn plaats zit. Na nogmaals rommelen aan de lamp ben ik nu tevreden met het lichtbeeld (en mn mede weggebruikers ook )
Een heel verhaal geworden, maar ff een H7 LED erin stoppen? Knap als je dat zo makkelijk kunt.
Ps ter info: mijn koplampen zijn van het nw doorzichtige type met een reflector in de behuizing. De markering onderaan de koplamp geeft aan dat deze reflectorlamp ook geschikt zou zijn voor xenon.
Ik heb gezocht naar een goede H7 led; dwz eentje met een philips lumiled welke zo gemonteerd zijn op de lamp zelf dat deze zo dicht mogelijk de plaats benaderd van het brandpunt ve halogeen lamp. De koeling is passief; met van die vlinders achterop.