LED richtingaanwijzer S60

gewoon delen

VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

LED richtingaanwijzer S60

· 
Posted: 15.12.2017 - 21:52  ·  #1
Hoi allemaal.

Ik had LED BAu15S lampjes gekocht voor achteraan (lekker eenvoudig bereikbaar). Kostten 11,37eur/paar (link). Stond bij error free... had ik niet te veel hoop in.
Toch even testen : jawel hoor : hyperflash.

Even een paar weerstandjes gekocht (link). Die heb ik er dan parallel proberen zetten. Probleem was dat de metalen geleiders van het lampenframe (of hoe noem je zoiets) geen soldeersel wilde hebben. Heb ik ze een beetje vastgehaakt achter een openingetje.

Het resultaat is precies wat ik wilde. Heel duidelijke (zeer veel licht!) knipperlichten en geen 'fade' zoals een klassiek gloeilampje doet.
Ik heb hieronder enkele foto's van hoe ik het beugeltje (is dat een beter woord?) heb gemaakt - en een filmpje met rechts een LED, links het origineel. Knippersnelheid is identiek.

PS: foto's zijn wat overbelicht door de flits van de iPhone. De filmpjes zijn door deze donkere dagen erg donker :)

Video's
LED
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hy8rB8uzVBI[/youtube]

Origineel
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sR6Z1v0cD_A[/youtube]

Ahja : ik had nog een cadeautje (gift) gekregen vanuit China. waarschijnlijk staflichtjes vooraan die errors geven zonder weerstand :) geen zin om de voorbumper eraf te halen voorlopig :)
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: LED richtingaanwijzer S60

· 
Posted: 19.12.2017 - 10:05  ·  #2
Dat error-free geintje ken ik ook inderdaad ... Lampjes doen het prima (dim- en remlicht voorlopig, knipperlichten moet ik nog doen), Maar rij al een tijdje rond met die irritante errors. Weerstandjes monteren was mij nog niet goed gelukt.
(niet omdat ik ze er niet aan kreeg, maar meer omdat ik electrisch-inept ben ... :P heb nu 'het licht' wel gezien dus binnenkort nog maar een keer aanpassen ...)
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2017 - 13:29  ·  #3
Quote door DinanT5

Dat error-free geintje ken ik ook inderdaad ... Lampjes doen het prima (dim- en remlicht voorlopig, knipperlichten moet ik nog doen), Maar rij al een tijdje rond met die irritante errors. Weerstandjes monteren was mij nog niet goed gelukt.
(niet omdat ik ze er niet aan kreeg, maar meer omdat ik electrisch-inept ben ... :P heb nu 'het licht' wel gezien dus binnenkort nog maar een keer aanpassen ...)

welke lampjes heb je voor dim- en remlicht gebruikt?

PS: weet iemand hoe die youtube te doen werken?
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2017 - 14:45  ·  #4
Stadslicht:

RAW:

Remlicht:

En dimlicht:

Lampjes voor mistlicht en grootlicht krijg ik vanmiddag binnen en die zijn hetzelfde als het dimlicht
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2017 - 19:44  ·  #5
Misschien handiger het merk en type? Ipv een foto
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 09:45  ·  #6
Heb je gelijk in. Ik had dit berichtje nog het snelst beschikbaar O-)

De dimlicht LED's werden op de verkoopsite onder de naam KK-moon aangeboden, maar blijken van Joyshine N7 te zijn.

Chinees... ik weet het ... ik was ook sceptisch, maar voor de prijs was het de moeite waard, plus dat ik de ervaring van mijn afdelingschef serieus nam. De hoeveelheid licht is in ieder geval dik in orde, maar daar zit em ook eigenlijk de kneep....
Het lichtbeeld, de bekende 'knip' is duidelijk zichtbaar, echter is er toch ook wel veel strooilicht. En in combinatie met een toch wel achterlijke hoeveelheid kraakhelder licht is dat voor de bestuurder erg prettig in het donker omdat de wegbelijning en verkeersborden erg duidelijk en van aanzienlijke afstand al gereflecteerd worden.
Of ik ze er definitief in laat zitten? Ik weet het nog niet .... :-/
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 10:02  ·  #7
Nu maar hopen dat tegenliggers geen last hebben van het strooilicht i.c.m. de erg felle ledlampen ;-)
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 11:23  ·  #8
Quote door Janvis
Nu maar hopen dat tegenliggers geen last hebben van het strooilicht i.c.m. de erg felle ledlampen ;-)
Dat is inderdaad waarom ik me afvraag of ik dit zo moet houden. Ik heb de koplampen ook redelijk ver naar beneden gedraaid (stelbare koplampen..), dan lijkt het voor het overige verkeer aanvaardbaar.
Maar dat is voor mij wel een teken dat het eigenlijk niet goed is... Ik heb het met m'n kameraad ook staan bekijken, en ja; het is best een bak licht. Maar is het verblindend? Wij vonden van niet. Maarja ... als je dit tegenkomt op een donker B-weggetje kon het wel net teveel zijn...
En met een bak licht bedoel ik; deze LED's geven 4000 lumen, per stuk. Standaard halogeen H7 geeft dacht ik iets van 1100-1200 lumen. Een beetje upgrade lampjes als Osram night breaker laser of de Philips of Sylvania tegenhangers geven iets van 1200-1400 lumen.
Dus ja, moet je dat eigenlijk wel willen voor dimlicht.
Voor grootlicht is het natuurlijk perfect, en die blijven er dus sowieso ook wel in.

Maarreh, inmiddels wijken we wel een beetje af van het knipperlicht-issue naar een dimlicht-issue ... O-)

Selected quotes for multi-quoting:   0