Led variant beschikbaar?

dit moet anders kunnen

arjan2302
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Led variant beschikbaar?

· 
Posted: 25.10.2016 - 20:52  ·  #16
Hoi,
En mag je H7 dimlicht wel vervangen worden door H7 led? Ivm APK en dat je niet te veel strooilicht krijgt.
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2016 - 21:40  ·  #17
En voor de plasgele lampjes: in de nieuwe volvo's zitten daar ledjes in, dus zou Volvo misschien ook wel een vervangend iets voor hebben...
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2016 - 20:53  ·  #18
Quote door R-W

In dit geval gaat het over het gele stadslichtje, dat wordt vervangen door led. H7 en H4 zijn er wel in led maar dat werkt nog niet echt lekker. Gammele constructie met ventilatortje enz.

Ik heb ze ook al gezien met een koelelementje (dus geen ventilator) op de achterzijde van de lamp. Levensduur van dat chinese spul lijkt nog wel een dingetje ......

Lichtbeeld zal inderdaad afwijken van een halogeenlamp.

Tom
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 07:27  ·  #19
Even offtopic, maar het lijkt me overdreven om er een heel topic voor te gaan maken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met:

• Philips X-treme Vision
  • Philips White-Vision

EDIT: Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Komend weekend worden de koplampen gepolijst, en misschien dat ik meteen een nieuw setje lampen er in stop. Dan is alles gelijk weer netjes.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 09:37  ·  #20
Ik heb een jaar geleden mijn xenon lampen door Philips WhiteVision vervangen omdat ze op waren. Je snapt wel dat dat een enorme verbetering was en dus eigenlijk niet vergelijkbaar. Tot nu toe geen problemen gehad en ik heb de indruk dat er maar weinig degeneratie is.

PS bij dat setje zaten ook blauwe Philips 5W5 lampjes (stadlicht) maar die geven gewoon geel licht. ik wil ze nog altijd eens vervangen door leds.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 10:06  ·  #21
Quote door ChrisMe

Ik heb een jaar geleden mijn xenon lampen door Philips WhiteVision vervangen omdat ze op waren. Je snapt wel dat dat een enorme verbetering was en dus eigenlijk niet vergelijkbaar. Tot nu toe geen problemen gehad en ik heb de indruk dat er maar weinig degeneratie is.

PS bij dat setje zaten ook blauwe Philips 5W5 lampjes (stadlicht) maar die geven gewoon geel licht. ik wil ze nog altijd eens vervangen door leds.

Van Xenon naar halogeen en het werd er beter op?
Dan zullen die WhiteVisions niet verkeerd zijn :D
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 10:30  ·  #22
Heb Xtremevisions in mijn Altea gehad destijds, goed licht (voor halogeen) maar die auto vrat lampjes, dus echt lang gingen ze niet mee. Whitevision heb ik in de V70 geprobeerd maar dat was niet wat ik zocht en heb aftermarket xenon ingebouwd. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken qua lichtopbrengst. De Whitevisions zitten nu in de Mondeo van mijn vriendin en zij is niet gewend aan xenonlicht, dan is het een verbetering tov standaard halogeen.
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 10:47  ·  #23
Quote door Jack van Iersel

Even offtopic, maar het lijkt me overdreven om er een heel topic voor te gaan maken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met:

• Philips X-treme Vision
  • Philips White-Vision

EDIT: Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Komend weekend worden de koplampen gepolijst, en misschien dat ik meteen een nieuw setje lampen er in stop. Dan is alles gelijk weer netjes.

Ik heb geen Xenon lampen in mijn auto, maar gebruik in mijn V70 weer deze lampen. Heb ze ook altijd in mijn Ford gehad, niet duur, staat wel mooier en altijd nog door de APK gekomen!

Van de Gamma!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 10:49  ·  #24
Quote door arjan2302
En mag je H7 dimlicht wel vervangen worden door H7 led? Ivm APK en dat je niet te veel strooilicht krijgt.

Zo lang er auto rondrijden met die blauwe vlekken xenon doen ze ook vast niet moeilijk over H4/7 led. Mijn vader heeft ze in de motor, echt lekker is het niet als tegenligger.
Mijn zusje heeft ze in een BMW 5 serie (projector halogeen lampen), en daar lijkt het al een stuk beter maar nog niet in het donker gezien.

Zelf heb ik xenon projectoren (4300K, vrij wit) en de US stadslichten, erg oranje. Smaken verschillen.
In de halogeentijd had ik Philips Nightguide H7R lampen, zo goed dat ik de xenon in het begin vond tegenvallen.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 11:35  ·  #25
Quote door Jack van Iersel

Quote door ChrisMe

Van Xenon naar halogeen en het werd er beter op?
Dan zullen die WhiteVisions niet verkeerd zijn :D

Van xenon naar xenon.. Ik ben toch niet gek ;-)
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 12:05  ·  #26
Goed punt, ik denk eraan om als grootlicht een halogeenlamp te gebruiken die wit licht afgeeft. Bij de R zit xenonverlichting op het stadslicht en een halogeenlamp in het grootlicht, maar die twee branden tegelijkertijd als je grootlicht bijschakelt. Ziet er niet uit >_<

Over die US-knipperlichten: weet iemand hoe dit bij een R-lampunit zit? Is die voorbereid op US-knippers?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 12:30  ·  #27
Quote door R-W

Heb Xtremevisions in mijn Altea gehad destijds, goed licht (voor halogeen) maar die auto vrat lampjes, dus echt lang gingen ze niet mee. Whitevision heb ik in de V70 geprobeerd maar dat was niet wat ik zocht en heb aftermarket xenon ingebouwd. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken qua lichtopbrengst. De Whitevisions zitten nu in de Mondeo van mijn vriendin en zij is niet gewend aan xenonlicht, dan is het een verbetering tov standaard halogeen.

En hoe was de WhiteVision t.o.v. de Xtremevision?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 12:35  ·  #28
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 14:14  ·  #29
Thnx Jeroen :thumb:
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2016 - 07:35  ·  #30
Gisteren een setje WhiteVision gekocht inclusief bijgeleverd setje stadslichtjes. Zaterdagmiddag na het polijsten van de koplampen zal ik de resultaten wel online zetten.

Selected quotes for multi-quoting:   0