Goedendag allen,
Een behoorlijk specifieke hulpvraag en ik hoop dat iemand mij erbij kan helpen.
/edit (dank Arnoud_): Het betreft een Volvo V70N 2.4T (2001).
Ik zoek hulp in of nabij omgeving Twente (of desnoods ergens in Nederland!), van iemand die erin geslaagd is de truc toe te passen van het doorboren van een shunt/weerstand van de CEM die de melding weergeeft "Storing Dimlicht"; en deze dus uit te schakelen.
Normaliter werkt dit blijkbaar met Xenon, maar ik vraag me af of het iemand is gelukt met een LED headlight set.
Het doorboren van de shunt heb ik door iemand anders laten proberen: eerst 1mm en toen 2mm boorgat en telkens terugplaatsen om te zien of het hielp, maar de storingsmelding bleef helaas aanwezig. Deze heeft het hierbij gelaten en kan mij ook niet verder helpen.
Bij nog groter boren bestaat na lezen ook het gevaar dat de verlichting helemaal niet meer aan wil, maar ik weet niet wat de maximale diameter kan zijn.
Voor nu zit de originele shunt er weer in, zonder gat. De melding blijft vrolijk aanwezig.
Zelf ben ik helaas niet zó handig of erin geslaagd om de CEM goed te kunnen bereiken/lost te maken en ook daarbij de shunt te verwijderen.
Ik hoop dat iemand die hier wel vaardig in is, mij wil/kan assisteren bij het verwijderen van de shunt, de juiste diameter van het boorgaatje toepassen, zodat de dimlicht storingsmelding verdwijnt.
Te groot gaatje: geen verlichting, te klein: storingsmelding.
Hieronder heb ik de gegevens van de LED set neergezet, waaronder de 25W per lamp (daarentegen 50W per lamp halogeen volgens mij?), dus hoe staat dit in verhouding tot de shunt weerstand? Mogelijk is iemand technisch zó kundig, om hier goed bij te kunnen helpen. Ik ben bereid om meerdere shunts te experimenteren om het voor elkaar te krijgen
Gegevens LED Headlight set
Brand: NightEye
Model: A315 S1
Product: LED Car Headlights
LED Type: CSP LED Chip
Type: H7
Color Temperature: 6500K White
Working Voltage: DC 9V-32V
Power: 50W/Pair(25W/each Bulb)
Lumen: 8000LM/Pair(4000LM/each Bulb)
Life Span: Over 100,000 Hours
Beam Angle: 360°
Working Temperature: -40℃~+80℃
Waterproof Rate: IP68
Quantity: 2PCS
Gross Weight: Around 300g
Certification: FCC, CE, RoHS
Warranty: 2 Years
Een 'CANBUS' voorzetstuk aansluiting heb ik geprobeerd, echter zat deze niet bij de set in, en werkte dus niet.
Ook het toepassen van 'weerstanden' die heet worden, en dus ergens in de motorruimte geplaatst moeten worden, zie ik ook niet zitten.
Verzoek om niet in discussie te gaan over dat LED niet geschikt is qua lichtbeeld etcetera. Dat werkt prima zonder belasting van medeweggebruikers.
Hopelijk is er iemand die bereid is mij hiermee te helpen.
Zie het als een uitdaging, leuk knutselproject.
Een behoorlijk specifieke hulpvraag en ik hoop dat iemand mij erbij kan helpen.
/edit (dank Arnoud_): Het betreft een Volvo V70N 2.4T (2001).
Ik zoek hulp in of nabij omgeving Twente (of desnoods ergens in Nederland!), van iemand die erin geslaagd is de truc toe te passen van het doorboren van een shunt/weerstand van de CEM die de melding weergeeft "Storing Dimlicht"; en deze dus uit te schakelen.
Normaliter werkt dit blijkbaar met Xenon, maar ik vraag me af of het iemand is gelukt met een LED headlight set.
Het doorboren van de shunt heb ik door iemand anders laten proberen: eerst 1mm en toen 2mm boorgat en telkens terugplaatsen om te zien of het hielp, maar de storingsmelding bleef helaas aanwezig. Deze heeft het hierbij gelaten en kan mij ook niet verder helpen.
Bij nog groter boren bestaat na lezen ook het gevaar dat de verlichting helemaal niet meer aan wil, maar ik weet niet wat de maximale diameter kan zijn.
Voor nu zit de originele shunt er weer in, zonder gat. De melding blijft vrolijk aanwezig.
Zelf ben ik helaas niet zó handig of erin geslaagd om de CEM goed te kunnen bereiken/lost te maken en ook daarbij de shunt te verwijderen.
Ik hoop dat iemand die hier wel vaardig in is, mij wil/kan assisteren bij het verwijderen van de shunt, de juiste diameter van het boorgaatje toepassen, zodat de dimlicht storingsmelding verdwijnt.
Te groot gaatje: geen verlichting, te klein: storingsmelding.
Hieronder heb ik de gegevens van de LED set neergezet, waaronder de 25W per lamp (daarentegen 50W per lamp halogeen volgens mij?), dus hoe staat dit in verhouding tot de shunt weerstand? Mogelijk is iemand technisch zó kundig, om hier goed bij te kunnen helpen. Ik ben bereid om meerdere shunts te experimenteren om het voor elkaar te krijgen
Gegevens LED Headlight set
Brand: NightEye
Model: A315 S1
Product: LED Car Headlights
LED Type: CSP LED Chip
Type: H7
Color Temperature: 6500K White
Working Voltage: DC 9V-32V
Power: 50W/Pair(25W/each Bulb)
Lumen: 8000LM/Pair(4000LM/each Bulb)
Life Span: Over 100,000 Hours
Beam Angle: 360°
Working Temperature: -40℃~+80℃
Waterproof Rate: IP68
Quantity: 2PCS
Gross Weight: Around 300g
Certification: FCC, CE, RoHS
Warranty: 2 Years
Een 'CANBUS' voorzetstuk aansluiting heb ik geprobeerd, echter zat deze niet bij de set in, en werkte dus niet.
Ook het toepassen van 'weerstanden' die heet worden, en dus ergens in de motorruimte geplaatst moeten worden, zie ik ook niet zitten.
Verzoek om niet in discussie te gaan over dat LED niet geschikt is qua lichtbeeld etcetera. Dat werkt prima zonder belasting van medeweggebruikers.
Hopelijk is er iemand die bereid is mij hiermee te helpen.
Zie het als een uitdaging, leuk knutselproject.