H7 Ledlampen

Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: H7 Ledlampen

· 
Posted: 30.11.2024 - 23:02  ·  #31
goede avond

Zit al tijdje naar nieuw type osram h7 led smart te kijken. Volgens tabel hoef voor Volvo v70 II 2005 je geen aanpassing te doen voor canbus storingen. Ze zijn ook goedgekeurd voor openbare weg

Iemand al ervaring deze lampen?
Tim Post
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.11.2024 - 23:16  ·  #32
Ik heb geprobeerd om in mijn V70II Philips Led lampen te monteren…die zijn 50W per lamp….normaal is H7 55W per lamp. Mooi dat er een foutmelding kwam. Dat wil zeggen, het zat blijkbaar precies op de grens, dus wel/niet melding, continue flitsen van die melding. Dat schijn je met een shunt aanpassing aan te kunnen passen. Die Osram lampen zijn geen 50W maar ergens tussen de 25 en 30, je zal dus geheid een waarschuwing krijgen
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2024 - 23:24  ·  #33
Hallo Tim

maar dus geen ervaring met Osram night breaker H7 led smart... en dat was mijn vraag

groet
René
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 30.11.2024 - 23:44  ·  #34
Quote door Mick moker

Hallo Tim

maar dus geen ervaring met Osram night breaker H7 led smart... en dat was mijn vraag

groet
René

Op andere engelstalige fora worden Osram led lampen genoemd en geven ook storingen. Zal eens zien waar dit was
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 08:32  ·  #35
Ik heb xenon, maar wanneer ik groot licht inschakelde kreeg ik halogeen. Dit irriteerde mij altijd al.
Hiervoor op Ali een setje led gekocht, 6500k.
Geen H7, ik geloof H9 ofzo.
Ook voor mijn mistlampen, H1.
Dus nu met groot licht een enorme bak licht. Zal er een keer een videootje van maken.
Geen storingen tot nu toe. Ook geen probleem bij apk, maar het is grootlicht, geen dimlicht.
Was ook niet supergoedkoop, 2-3 tientjes per set.
NK-XC60
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 08:41  ·  #36
Een vriend van mij heeft de osram H7 led in zijn Mercedes gehad. Allereerst storing in het display, toen 1 lamp die niet lekker opstartte, daarna ging knipperen en binnen een maand deden ze beiden het niet meer. Daarna overgegaan naar philips led h7 en geen problemen meer.
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 09:44  ·  #37
Quote door Tim Post

Ik heb geprobeerd om in mijn V70II Philips Led lampen te monteren…die zijn 50W per lamp….normaal is H7 55W per lamp. Mooi dat er een foutmelding kwam. Dat wil zeggen, het zat blijkbaar precies op de grens, dus wel/niet melding, continue flitsen van die melding. Dat schijn je met een shunt aanpassing aan te kunnen passen. Die Osram lampen zijn geen 50W maar ergens tussen de 25 en 30, je zal dus geheid een waarschuwing krijgen

Dit lukt met de facelift variant niet meer, daar zit die shunt niet in. Ik heb ook geprobeerd om originele xenon lampen weekend te krijgen op mijn v70 van 2005, maar je moet goed je best doen om de auto te foppen. Ik heb het toen opgegeven, te veel voeten in de aarde en weer terug naar halogeen units gegaan.
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 09:53  ·  #38
Quote door Mick moker

goede avond

Zit al tijdje naar nieuw type osram h7 led smart te kijken. Volgens tabel hoef voor Volvo v70 II 2005 je geen aanpassing te doen voor canbus storingen. Ze zijn ook goedgekeurd voor openbare weg

Iemand al ervaring deze lampen?

heb nu de vraag uit gezet bij verkopende partij Xenonlamp.nl
Omdat systeem in mijn auto kapotte lampen aangeeft en Osram aangeeft dat deze lamp 60% minder verbruik heeft zie ik toch problemen aankomen waar ik niet op zit te wachten.
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 10:01  ·  #39
Quote door NK-XC60

Een vriend van mij heeft de osram H7 led in zijn Mercedes gehad. Allereerst storing in het display, toen 1 lamp die niet lekker opstartte, daarna ging knipperen en binnen een maand deden ze beiden het niet meer. Daarna overgegaan naar philips led h7 en geen problemen meer.

ik lees meer van slechte/ goede ervaringen maar over wel type hebben we het? Jij hebt het over een Mercedes ik heb een Volvo v70 II uit 2005...dat scheeld nogal. :happy: De ontwikkeling van ledlampen gaat razend snel. de lamp waar ik het overheb is een doorontwikkelde versie met 4 jaar garantie. neem aan dat ze dat niet zomaar doen.
dus vandaar mijn vraag iemand ervaring met de Osram night breaker smart LED H7
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 10:40  ·  #40
antwoord verkoper;

Hallo Rene

Op welke lijst had je dat gezien? Ik zie nl alleen type 1 V70 staan en niet type 2.

Bij Volvo gebruiken wij altijd deze kabelset - X-Line H7 Anti Flickering kabelset V5 online bestellen

Met vriendelijke groet / best regards / mit freundlichem Gruß,

Erno

Productomschrijving kabelset V5

Als je LED lampen monteert, kan het voorkomen dat je lampen kort knipperen als je ze aanzet, maar ook tijdens de rit kun je deze flikkering zien. Om een bepaald aantal seconden stuurt een voertuig namelijk een stroom signaal naar de lampen, dit om te controleren of de lampen niet kapot zijn. Deze Anti Flickering kabels voorkomt het flikkeren van de lampen.

Ontstoringskabels voorkomen alleen de Canbus meldingen (lampje kapot) op het dashboard.
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 11:11  ·  #41
Quote door Mick moker

antwoord verkoper;

Hallo Rene

Op welke lijst had je dat gezien? Ik zie nl alleen type 1 V70 staan en niet type 2.

Bij Volvo gebruiken wij altijd deze kabelset - X-Line H7 Anti Flickering kabelset V5 online bestellen

Met vriendelijke groet / best regards / mit freundlichem Gruß,

Erno

Productomschrijving kabelset V5

Als je LED lampen monteert, kan het voorkomen dat je lampen kort knipperen als je ze aanzet, maar ook tijdens de rit kun je deze flikkering zien. Om een bepaald aantal seconden stuurt een voertuig namelijk een stroom signaal naar de lampen, dit om te controleren of de lampen niet kapot zijn. Deze Anti Flickering kabels voorkomt het flikkeren van de lampen.

Ontstoringskabels voorkomen alleen de Canbus meldingen (lampje kapot) op het dashboard.

betekend wel dat je ergens dit kastje moet plaatsen buiten je koplamp...dus niet plug en play
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 12:38  ·  #42
dit kastje is dus niets meer dan een parallelle weerstand. heb even gerekend en kom op 6 ohm 50w 12V
50W is over gedimensioneerd daar hij maar 33W hoeft te doen

deze maar even besteld

https://nl.aliexpress.com/item…pt=glo2nld

eens kijken hoe warm dat word dmv aansluiten op externe voeding voor ik ga inbouwen.

voor die 3 euro durf ik de gok wel aan :happy:

laat jullie wel weten hoe het afloopt
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 14:53  ·  #43
Ha, is een leuk hobby project. Ik heb in de S60 06 ook led gehad. LED phillips met een anti flinkerings/storings kastje. Van V line oid. Kastje koste geen drol en voelde goedkoop aan maar was wel de enige die werkte. De ontstorings kastjes van phillips werkte niet. Kastje had onder de koplamp vast gemaakt.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 15:14  ·  #44
Quote door elevating

Quote door Tim Post

Dit lukt met de facelift variant niet meer, daar zit die shunt niet in. Ik heb ook geprobeerd om originele xenon lampen weekend te krijgen op mijn v70 van 2005, maar je moet goed je best doen om de auto te foppen. Ik heb het toen opgegeven, te veel voeten in de aarde en weer terug naar halogeen units gegaan.

Nee ik weet het, het is toch bizar dat het al niet lukt met 5(!) watt per lamp, ik gok dat het ook komt omdat de belasting heel anders is. Geen ohmse belasting. Ik heb er nu maar een goed stel halogeen lampen in
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.12.2024 - 17:29  ·  #45
Dus als je een facelift hebt, kun je geen led lampen gebruiken ipv je halogeen zonder storing te krijgen ?

Selected quotes for multi-quoting:   0