De Philips bevallen prima en als ik het me goed herinner geven ze er 5 jaar garantie op. Keurmerk is mooi, maar als het lichtbeeld klopt gaat denk ik niemand de lampen verwijderen om jet CE keurmerk te zoeken...
okee het hele verhaal van goedkeuring bij osram night breaker geld dus niet voor Nederland. Duitse goedkeuring is niet geldig in Nederland.
ANWB schrijft hier een stuk over.
hier (denk ik) dus een goed gekeurde lamp volgens Europese ECE keurmerk.
Deze LED verlichting is gehomologeerd volgens de Europese richtlijnen (ECE-regulation No. 10.05) en voldoet daarmee aan artikel 4.1 en 4.2 van de Regeling voertuigen.
hier dus wel een goed gekeurde lamp volgens Europese ECE keurmerk.
Deze LED verlichting is gehomologeerd volgens de Europese richtlijnen (ECE-regulation No. 10.05) en voldoet daarmee aan artikel 4.1 en 4.2 van de Regeling voertuigen.
Volgens mij gaat het om goedkeuring (Duitsland) voor een ledlamp in een unit die goedgekeurd is voor halogeen.
Officieel is het dus niet toegestaan een ledlamp in een halogeen unit te plaatsen. In Nederland wordt hier mits het lichtbeeld prima is niet streng op gecontroleerd. In Duitsland/frankrijk en ook Zwitserland wel. Met name motorrijders zijn vaak een makkelijk prooi als er controle is . Dat weerhoudt ons het plaatsen van led een beetje. In de lijst die philips hanteert valt mijn bwm r1200rt nog niet als legaal terwijl de gs wel "legaal" led mag plaatsen.
Het wordt tijd dat led gewoon geplaatst mag gaan worden en er op lichtbeeld gecontroleerd gaat worden.
Ik zou mij in NEderland ook niet te veel blindstaren (ha ha) op die E-keur. Officieel kan een halogeenlampje van de Action ook geen E-keur hebben. Zolang je lichtbeeld OK is er weinig aan de hand
Veel erger dan de gemiddelde Tesla wordt het toch niet en voor elke moderne auto die op een hoger wegdek, heuvel oid staat. Je zie niks meer zeker met regen. Levensgevaarlijk in een drukke omgeving met voetgangers en fietsers. Wat is er mis met een goede halogeen unit of xenon(ook veel minder erg).
Begrijp niet dat met alle regelgeving de intensiteit van huidige lampen wordt goedgekeurd.
Veel erger dan de gemiddelde Tesla wordt het toch niet en voor elke moderne auto die op een hoger wegdek, heuvel oid staat. Je zie niks meer zeker met regen. Levensgevaarlijk in een drukke omgeving met voetgangers en fietsers. Wat is er mis met een goede halogeen unit of xenon(ook veel minder erg).
Begrijp niet dat met alle regelgeving de intensiteit van huidige lampen wordt goedgekeurd.
En ik dacht dat het aan mijn wellicht vroegtijdig aftakelende ogen lag al die dansende verblindende witte lichtjes die mij tegenwoordig in die regenachtige nachten tegemoet komen...
Toch altijd weer bijzonder "verhelderend" dit forum
voor degen die roepen in nederland niet toegestaan. Waarom heeft de Osram site dan dit op hun site staan
Quote
Toepassingslijst voor NIGHT BREAKER LED en TRUCKSTAR LED
De onderstaande lijst is momenteel geldig voor Nederland en Belgiƫ en verschillende andere landen. Overzicht landen
Geldt alleen voor de landen waar een goedkeuring bestaat of waarvoor een gelijkwaardige goedkeuring geldt en de modellen en verlichtingsfuncties die momenteel in de toepassingslijst zijn opgenomen.
en als je goed kijk op de lijst zijn het echt niet alle auto's die H7 hrenbben. voor beeld tweede generatie Sprinter 906 staa t niet op de lijst en eerste generatie wel
Veel erger dan de gemiddelde Tesla wordt het toch niet en voor elke moderne auto die op een hoger wegdek, heuvel oid staat. Je zie niks meer zeker met regen. Levensgevaarlijk in een drukke omgeving met voetgangers en fietsers. Wat is er mis met een goede halogeen unit of xenon(ook veel minder erg).
Begrijp niet dat met alle regelgeving de intensiteit van huidige lampen wordt goedgekeurd.
Ik heb sinds kort een nachtzicht bril. Zo'n zonnebril met gele glazen die het blauwe licht weg filtert. Dat scheelt echt enorm, je wordt niet meer verblind en het contrast in het donker is ook veel beter
Ik werk alleen late diensten in de bus zit je iets hoger dan in de auto.
Tesla, Volvo en Opel, werkelijk schijt irritant die led lampen.
Gele glazen bril maakt alles geel, ik vind het knap vermoeiend.
Linker oog dicht en hoofd beetje naar rechts draaien bij deze tegenliggers is wat ik dan doe.
Het helpt ook niet dat hoogteregeling niet meer vereist is tegenwoordig. Dus als de koplampen 'op het randje' staan afgesteld heb je sneller last dat die lampen je verblinden.
Onze huidige auto heeft ook fabrieksaf LED verlichting, en die heb ik daarom op de een-na-hoogste stand staan, anders verblind je er te snel mensen mee (naar mijn idee).
Ik denk ook dat met het geweld van led vervuiling van het "glas" meer invloed heeft.
Maar het blijft eigenaardig dat nieuwe auto's zo'n "piep"licht hebben...