ledverlichting

Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

Re: ledverlichting

· 
Posted: 21.06.2012 - 06:59  ·  #61
Quote door Greyline

Quote door Turbodesk

Quote door Greyline

Quote door Turbodesk

Welke lampjes heb je nu precies in de stadsverlichting gedaan?
Ik heb namelijk meerdere ledjes geprobeerd en geen enkele verlichtte de reflector helemaal van boven naar beneden.
Kan je een linkje posten hier?

... ik heb ze gekocht bij www.xenonlamp.nl in Sittard, maar niet via een link.
Dus gewoon per mail contact gezocht met Erno (info@xenonlamp.nl) en hij heeft gestuurd wat ik volgens hem nodig had.
Op het doosje staat: "High quality LED bulbs, white, super bright, canbus.

Met alle respect maar er staat onder de cambus/stadlicht lampjes 17 verschillende soorten.
Misschien dat je zelf even kan kijken en misschien herken je ze wel en kan je wel een link geven.

... oké, dan zijn het deze: https://www.xenonlamp.nl/websh…slicht-w5w :love:

...deze lijken toch verrot veel op jouw ledjes alleen heel veel goedkoper nog, http://www.miniinthebox.com/nl…64680.html
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 21.06.2012 - 07:42  ·  #62
Quote door Turbodesk

Dank je wel :D
Dat betekent dus dat je 5 euro korting hebt gekregen. dat is best veel op zo`n prijs.
Ik heb hem ook een mail gestuurd. Misschien krijg ik ook een mooi prijsje.

Ja klopt.
Ik heb ook nooit eerder op zijn website gekeken maar alles per mail gedaan.
Ik kreeg toen het aanbod van 15,00 euro franco in huis met als tegenprestatie een foto "voor" en "na" de verandering terugsturen.
Ik wist idd niet dat ik daarvoor zoveel korting heb gekregen van www.xenonlamp.nl (Erno Bindels, uit Sittard).

En per grappig toeval heb ik nu ontdekt dat Erno de zoon is van Ton Bindels uit Simpelveld (daar kan ik bijna te voet naar toe) en dat deze eigenaar is van de website www.autoverlichting.eu (info@autoverlichting.eu) en ook nog 'afhaalkorting' geeft :love:
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2012 - 07:45  ·  #63
Quote door Arjanmijnster

Quote door Greyline

Quote door Turbodesk

Quote door Greyline

Quote door Turbodesk

Welke lampjes heb je nu precies in de stadsverlichting gedaan?
Ik heb namelijk meerdere ledjes geprobeerd en geen enkele verlichtte de reflector helemaal van boven naar beneden.
Kan je een linkje posten hier?

... ik heb ze gekocht bij www.xenonlamp.nl in Sittard, maar niet via een link.
Dus gewoon per mail contact gezocht met Erno (info@xenonlamp.nl) en hij heeft gestuurd wat ik volgens hem nodig had.
Op het doosje staat: "High quality LED bulbs, white, super bright, canbus.

Met alle respect maar er staat onder de cambus/stadlicht lampjes 17 verschillende soorten.
Misschien dat je zelf even kan kijken en misschien herken je ze wel en kan je wel een link geven.

... oké, dan zijn het deze: https://www.xenonlamp.nl/websh…slicht-w5w :love:

...deze lijken toch verrot veel op jouw ledjes alleen heel veel goedkoper nog, http://www.miniinthebox.com/nl…64680.html

Goedkoper wel, maar geen CANBUS uitvoering. Ik zou daar geen risico voor willen lopen met dit prijsverschilletje :devil:
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2012 - 07:52  ·  #64
Ik ook niet! maar voor degene die dat wel willen is dit een mooie optie natuurlijk, € 6 euro is natuurlijk spotgoedkoop voor die ledjes.
maar er staat niets bij eigenlijk, dus mischien is het wel gewoon canbus, of kun je dat nog ergens anders aan zien?
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 21.06.2012 - 08:40  ·  #65
Dat zijn geen canbus ledjes.

Je ziet duidelijk dat er geen weerstand tussen de pootjes is gesoldeerd.

En wat je ook niet weet is de kleur van het licht. Dit kan behoorlijk afwijken van de kleur van xenon.

Wat ik me nog afvraag als ik de foto`s zie van jou, is het in het echt ook zo fel die stadslichten of komt dat door de sluitertijd van het fototoestel?
Het lijken namelijk wel dagrijlichten op de foto.

Ik heb op dit moment ledlampjes van PIAA erin zitten van bijna 40 euro en deze geven niet eens zo veel licht.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2012 - 15:10  ·  #66
Quote door Arjanmijnster

Quote door hoepel

Quote door Arjanmijnster

Ik wil ook eigenlijk leverlichting in mijn gewone lampen (normaal licht) maar volgens mij mag dat niet, er zijn in ieder geval wel H7 ledlampen te krijgen dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

Tja dat is wel een gok, ik zou het zelf niet doen. Maar las dat je ook led wou doen in je mistlampen, ben ik ook van plan maar dan moet ik wel hele felle hebben :)

Ja was ik van plan maar ik krijg net een mail van xenonlamp dat led daar echt nog te zwak voor is.

LET OP:
Voor de koplampen zijn deze Leds inderdaad te zwak, maar voor de mistlampen is een 11 Watt Ledje prima.

En om het aansluiten gemakkelijker te maken:
De Halfords DRL-switch (of een ander merk) sluit je op mijn V70 dan als volgt aan:
Rood: plus-pool accu (zweefzekering er tussen zetten van 15 Amp.).
Zwart: min-pool accu
Oranje: groen-oranje draad in stekker van linker koplamp (bij mij Xenon).
Vier draden (2x rood, 2x zwart) naar de stekkers van beide mistlampen.
Rood: Mistlamp rechts op geel-rood (+)
Rood: Mistlamp links op blauw-rood (+)
Zwart (2x) op de andere kleur draad.

En deze switch van Halfords heb ik nu ook elders gevonden, online te bestellen:
Kabelset automatische lichtschakeling Dagrijdlampen
http://www.autostyle.nl/catalogsearch/result/?q=SY+SJ271EW
Kabelset voor positie-/dagrijdlampen. Schakelt de lampen in bij het starten van de auto en schakelt de lampen uit als het dimlicht of stadslicht (naar keuze) aangeschakeld wordt.
Werkt via 13,8 Volt schakeling rechtstreeks op de accu.
LET OP: Werkt met een stroomsterkte van maximaal 3 Ampere.
Je kunt dus NIET de standaard mistlampen hiermee aansturen, want 2x 35 Watt vraagt bijna 6 Amp.
Het maximum van de twee lampen samen mag dus niet meer zijn dan 40 Watt, is 20 Watt per lampje. Anders gaat de switch naar het kerkhof :devil:

PS.
Wettelijk moet DRL uit gaan bij inschakelen stadslicht, dus niet koppelen aan het dimlicht zoals hier boven dus foutief staat en ook in de handleiding van deze unit wordt getekend.
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 21:52  ·  #67
Ik heb vandaag dezelfde ledlampjes ontvangen en meteen uitgeprobeerd. Ik vind de lichtopbrenst behoorlijk tegenvallen.
Ze geven wel meer licht als de PIAA ledjes die ik had, maar ik vind het verschil te klein.

Ik wil de stadslichten gaan gebruiken als drl verlichting. Nu zal deze nooit zo fel gaan worden, maar ik wil dat die strook gewoon goed verlicht gaat worden. Dat moet toch kunnen?
Dus niet alleen als het donker is maar ook overdag goed zichtbaar is.

Heb net een mailtje gestuurd naar Erno of ik ze terug kan zenden en omruilen met deze:
https://www.xenonlamp.nl/websh…er-led-w5w

We wachten af.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 22:05  ·  #68
Ik krijg de koplampne niet fatsoenlijk bereikbaar voor plaatsen van de ledjes. In de kentekenverlichting zitten ze in en werkt prima
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 22:39  ·  #69
Quote door blastaway
Ik krijg de koplampne niet fatsoenlijk bereikbaar voor plaatsen van de ledjes. In de kentekenverlichting zitten ze in en werkt prima

... snap ik niet helemaal.
Wat is precies het probleem dan ?
Ik nam de 2 haringen eruit, de koplamp recht naar buiten halen, op het lipje van de grote connector drukken en die er af halen. Dan heb je de koplamp in de handen.
Aan de achterkant de beugel losmaken, de behuizing openen en in het midden voorzichtig aan het draadje van de stadlampjes trekken. Die komen zo los met de fitting en kunnen vervangen worden.
Vervolgens iemand zoeken die lange vingers heeft, spastisch is en goed kan vingeren om ze weer terug op de plaats te zetten.
... en dan in omgekeerde volgorde alles dichtmaken en terugplaatsen. Haringen er in slaan en het zit weer zo vast als een huis :lol:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 27.06.2012 - 22:51  ·  #70
Quote door Greyline

Quote door blastaway

Ik nam de 2 haringen eruit, de koplamp recht naar buiten halen, op het lipje van de grote connector drukken en die er af halen. Dan heb je de koplamp in de handen.
Aan de achterkant de beugel losmaken, de behuizing openen en in het midden voorzichtig aan het draadje van de stadlampjes trekken. Die komen zo los met de fitting en kunnen vervangen worden.
Vervolgens iemand zoeken die lange vingers heeft, spastisch is en goed kan vingeren om ze weer terug op de plaats te zetten.
... en dan in omgekeerde volgorde alles dichtmaken en terugplaatsen. Haringen er in slaan en het zit weer zo vast als een huis :lol:

Euh, heeft die van hem ook een haring ? :'(
Lampjes verwisselen bij een V70N fase 2 is geen pretje, belachelijk lastig bij te komen.
Ik denk dat hij het alleen red als hij inderdaad de lampen demonteert.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2012 - 01:26  ·  #71
Ik kom er bij mij aan de linkerkant ook echt niet bij, dus dat word ook gewoon de hele lamp eruit.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2012 - 07:05  ·  #72
Dan moet eerst de bumper eraf toch?
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2012 - 12:01  ·  #73
Quote door blastaway

Dan moet eerst de bumper eraf toch?

Geen idee, mooi klusje voor de zomevakantie. :-)
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2012 - 12:35  ·  #74
voor 2 ledjes begin ik daar nietaan. Dan maar geen ledjes. Ik heb wel gisteren 2 ledjes in de kentekenerlichting gedaan en is erg mooi!
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.06.2012 - 17:57  ·  #75
Quote door Bigdog

Quote door Greyline

Quote door blastaway

Euh, heeft die van hem ook een haring ? :'(
Lampjes verwisselen bij een V70N fase 2 is geen pretje, belachelijk lastig bij te komen.
Ik denk dat hij het alleen red als hij inderdaad de lampen demonteert.

... geen idee wanneer ze bij de V70 met haringen begonnen zijn,
bij tenten gebruiken ze die reeds veeeeel langer .... :lol:
... maar het is wel een genot kan ik je zeggen :love:

Selected quotes for multi-quoting:   0