Hi, allemaal, we zaten dit weekend in Zwolle, en per ongeluk heb ik de knipperlichten aangezet toen ik de auto neerzette -die schakelaar zit net voor de versnellingspook, en soms druk je die schakelaar in; er is een aan & uit geluid te horen als die lampen branden, maar dat heb ik niet goed gehoord, en doot 't felle daglicht ook nie gezien dat die lampen knipperden.
Resultaat: 6 uur later was de accu leeg; gelukkig hielp iemand anders mij s'ochtends de auto te starten met mijn startkabels, dus ik kon wegrijden. Nu de vraag: de accu was TOTAAL leeg, zelfs de lampjes op 't dashboard gingen nie meer aan. Hoelang moet je nu rijden voordat de accy bijgeladen is via de dynamo? Dit gebeurde in Zwolle, ik ben toen die 155km nr huis gereden (zo'n 120km/u 2800 tpm), kun je nu stellen dat de accu weer helemaal vol is? Hij startte vanmorgen overigens goed.
Als ze in een garage een accu onder lading zetten (geen snellading) dan kost dat wel een aantal uren..
Is die 155km rit (100 minuten dynamo laadtijd) vergelijkbaar wat betreft laadtijd via een laadapparaat in een garage?
Resultaat: 6 uur later was de accu leeg; gelukkig hielp iemand anders mij s'ochtends de auto te starten met mijn startkabels, dus ik kon wegrijden. Nu de vraag: de accu was TOTAAL leeg, zelfs de lampjes op 't dashboard gingen nie meer aan. Hoelang moet je nu rijden voordat de accy bijgeladen is via de dynamo? Dit gebeurde in Zwolle, ik ben toen die 155km nr huis gereden (zo'n 120km/u 2800 tpm), kun je nu stellen dat de accu weer helemaal vol is? Hij startte vanmorgen overigens goed.
Als ze in een garage een accu onder lading zetten (geen snellading) dan kost dat wel een aantal uren..
Is die 155km rit (100 minuten dynamo laadtijd) vergelijkbaar wat betreft laadtijd via een laadapparaat in een garage?