Zolang ik de V70 heb, heb ik al last van een ratelend geluid de eerste seconden na het starten bij een koude motor.
Dit komt door een lek uitlaatspruitstuk. Wanneer deze warm is geen last meer van.
Ik heb het idee dat dit steeds erger wordt, of erger me er meer aan.
Vooral op een parkeerplaats oid, heb ik het idee dat iedereen kijkt.
Elk jaar bij apk ook een opmerking erover.
Omdat ik momenteel voor langere tijd een auto kan lenen, het spruitstuk vanavond gedemonteerd.
Alles makkelijker los kunnen krijgen dan ik had verwacht. Was altijd bang dat er een draadeind zou knappen. Eerst alles wel een aantal keren ingespoten met echte kruipolie.
Daarna aansluitingen van het spruitstuk afgedicht en perslucht erop gezet.
Nu voelde ik gelijk al lucht komen tussen buitenste verbindingen buis met flens. Zie onderstaande foto.
Is dit een bekend probleem?
Iemand ervaring met het laten lassen van deze aansluiting? Op het werk in de werkplaats is een collega die goed kan tig lassen.
Anders maar een exemplaar zien te krijgen bij een demontage bedrijf.
Dit komt door een lek uitlaatspruitstuk. Wanneer deze warm is geen last meer van.
Ik heb het idee dat dit steeds erger wordt, of erger me er meer aan.
Vooral op een parkeerplaats oid, heb ik het idee dat iedereen kijkt.
Elk jaar bij apk ook een opmerking erover.
Omdat ik momenteel voor langere tijd een auto kan lenen, het spruitstuk vanavond gedemonteerd.
Alles makkelijker los kunnen krijgen dan ik had verwacht. Was altijd bang dat er een draadeind zou knappen. Eerst alles wel een aantal keren ingespoten met echte kruipolie.
Daarna aansluitingen van het spruitstuk afgedicht en perslucht erop gezet.
Nu voelde ik gelijk al lucht komen tussen buitenste verbindingen buis met flens. Zie onderstaande foto.
Is dit een bekend probleem?
Iemand ervaring met het laten lassen van deze aansluiting? Op het werk in de werkplaats is een collega die goed kan tig lassen.
Anders maar een exemplaar zien te krijgen bij een demontage bedrijf.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).