Lekkage voorruit

peer54
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

Lekkage voorruit

· 
Posted: 02.11.2016 - 16:56  ·  #1
Beste Volvovrinden.

Na een tijdje geen rare reparaties te hebben gehad ben ik weer aan de beurt.
In 2011 is door Volvo mijn voorruit vervangen. Een week geleden zag ik na een flinke bui druppels aan de unit van de binnenverlichting hangen. Om het verhaal kort te houden, de lijmlaag bovenin, tussen de ruit en sponning heeft losgelaten waardoor hemelwater naar binnen komt. Lijkt me niet goed voor het interieur. Het schadebedrijf waar hij pas was geweest ( hagelschade Brabant) wist me te vertellen dat dit een echte Volvo kwaal is.
De Volvo dealer die in 2011 de ruit geplaatst heeft verschuilt zich achter een jaar garantie op het lijmwerk. De ruit moet eruit gezagen worden met het risico dat hij stuk gaat. Een hels karwei dat mij minimaal €400, gaat kosten. Ik heb nog de vraag gesteld wat je mag verwachten 'in tijd' van zo'n dergelijke vervanging, lijkt me erg snel na 5 jaar, maar de dealer is / was hier niet gevoelig voor. Ik heb een groot Volvo hart, maar door alle ellende met deze S80 begint het toch wat af te zwakken. Erg jammer.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Lekkage voorruit

· 
Posted: 02.11.2016 - 18:05  ·  #2
Dat is minder.
Zegt overigens ook wel iets over die dealer.
Weet niet of dit een Volvo kwaal is, ik heb het in iedergeval nog niet gehoord.
Succes met de afhandeling.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2016 - 19:02  ·  #3
Carglass geeft een autoleven lang garantie op ruitmontage. En dat mag je ook verwachten. Dus dat de dealer zich achter 1 jaar garantie verschuilt vind ik heel vreemd. Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Zou de dealer zelf voorruiten vervangen? Ik vermoed van niet. Ik zou het toch bij Volvo Nederland aankaarten en informeren bij je (auto)verzekering.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 02.11.2016 - 20:32  ·  #4
of bij je (mogelijke) rechtsbijstand verzekering
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2016 - 21:09  ·  #5
Zelfde vraag, ander forum... Peer54, ik schreef mijn lekkage ervaring al in het andere forum. Rubber stripje eruit, schoonmaken en met een beetje siliconenkit er weer in, dat kan wel 's de oplossing zijn....
peer54
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2016 - 14:29  ·  #6
Lerren,

Inderdaad geeft Carglass een autoleven lang garantie op de ruitmontage, daar was ik van de ruitmontage bij 'nota bene' Volvo ook vanuit gegaan. Niet dus. Ik heb nog eens gekeken, de ruit zit boven helemaal los, terwijl een autoruit bijdraagt aan de stijfheid van de auto.

Ik heb vandaag weer contact opgenomen met de Volvo dealer vanwaar de reparatie uitgevoerd gaat worden.
Er komt overleg, ik wordt erover teruggebeld.

Ben benieuwd.

Groet, Peer
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 03.11.2016 - 14:46  ·  #7
Ik had ook een beetje lekkage. Dacht dat het aan verstopping van de afvoerkanaaltjes van mijn schuifdak zou kunnen liggen.
Maar omdat er wat speling in de voorruit zat (ik kon 'm van binnen aan een kant wat naar buiten drukken) verdacht ik toch de voorruitbevestiging.
Mijn dealer (Harrie Arendsen in Ruurlo) heeft mijn ruit aan de binnenkant een stukje extra gekit - gratis! :thumb: - en de lekkage is over!
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 13:37  ·  #8
Ik heb nog eens gekeken, de ruit zit boven helemaal los, terwijl een autoruit bijdraagt aan de stijfheid van de auto.

Peer, goed dat je er niet zomaar door de dealer laat afwimpelen. Dat mag toch echt niet dat de ruit zo los zit. Is ook veiligheidskwestie eigenlijk... Ik hoop dat het goed voor je word opgelost en er geen kosten aan hebt.
peer54
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2016 - 23:01  ·  #9
Inmiddels heeft de reparatie plaats gehad.
Er is een compromis gesloten rond de kosten.

Nu maar hopen dat de reparatie de garantie periode ruim overtreft.

Bedankt voor het meedenken.

Groet, Peer.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.11.2016 - 09:17  ·  #10
Quote door FritsieV70

Maar omdat er wat speling in de voorruit zat (ik kon 'm van binnen aan een kant wat naar buiten drukken) verdacht ik toch de voorruitbevestiging.
Mijn dealer (Harrie Arendsen in Ruurlo) heeft mijn ruit aan de binnenkant een stukje extra gekit - gratis! :thumb: - en de lekkage is over!

Dat is toch echt niet goed. Zoals in de andere reacties al staat geeft de gelijmde voorruit mede de stijfheid die de carrosserie nodig heeft.
Een beetje kit in een naadje smeren is niet bepaald een goede oplossing van een Volvo dealer. Wel de goedkoopste o.O
Er is een grote kans dat de ruit alsnog verder gaat loskomen. Wanneer het mijn auto was dan ging de ruit eruit en opnieuw geplaatst worden.

Selected quotes for multi-quoting:   0