Hallo,
Onze zoon heeft een V70 turbo uit 2002 en 293.000 km op de teller. Deze auto rijdt op LPG. (geen Bifuel.
Van het ene moment op het andere reed de auto slecht. Geen vermogen. We dachten eerst dat een van de bobines kapot was. Bij compressie meten blijkt dat cilinder 3 maar 1 bar compressie heeft. Wat er met de klep is gebeurt weten we nog niet omdat de kop er nog afmoet. Wel denken we alvast na over het vervolg.
Daarom een paar vraagjes:
Komt het vaker voor dat een klep bij een V70 T verbrand op kapot gaat? Of is het gewoon "domme pech"
Het compleet laten reviseren van deze kop, c.q. een gereviseerde kop monteren is het ene (meest kostbare) uiterste.
Alleen alle uitlaatkleppen vervangen is een tweede optie
Ook zou je alleen de uitlaatkleppen van de betreffende cilinder kunnen vervangen?
Welke optie adviseren jullie?
Alvast bedankt voor jullie adviezen
Onze zoon heeft een V70 turbo uit 2002 en 293.000 km op de teller. Deze auto rijdt op LPG. (geen Bifuel.
Van het ene moment op het andere reed de auto slecht. Geen vermogen. We dachten eerst dat een van de bobines kapot was. Bij compressie meten blijkt dat cilinder 3 maar 1 bar compressie heeft. Wat er met de klep is gebeurt weten we nog niet omdat de kop er nog afmoet. Wel denken we alvast na over het vervolg.
Daarom een paar vraagjes:
Komt het vaker voor dat een klep bij een V70 T verbrand op kapot gaat? Of is het gewoon "domme pech"
Het compleet laten reviseren van deze kop, c.q. een gereviseerde kop monteren is het ene (meest kostbare) uiterste.
Alleen alle uitlaatkleppen vervangen is een tweede optie
Ook zou je alleen de uitlaatkleppen van de betreffende cilinder kunnen vervangen?
Welke optie adviseren jullie?
Alvast bedankt voor jullie adviezen