Hoi allemaal,
Laatst begon mijn auto met het lekken van motorolie. Naar de garage gebracht, de diagnose = een lekkende kleppendekselpakking. Deze laten vervangen, €250 euro. (heeft iemand trouwens een idee of voor deze reparatie de distributieriem eraf moet?)
Toen was het lekken verminderd, maar hield niet helemaal op. Opnieuw terug, de nokkenas leering lekte nog volgens de garage. Nu vragen ze €850 euro voor het vervangen van deze keerring. De hoge kosten omdat de distributieriem er ook af moet. (zit er op sinds 5-2020 en nog geen 5000 km)
Nu aan jullie 2 vragen.
1. Als ik de nokkenas keerring aan de kant van de distributie laat vervangen, moet ik dan voor de zekerheid ook de andere doen?
2. Kan het ook zijn dat de auto is gaan lekken door een verstopt pcv systeem? (geen onderhoudshistorie). Ik zou het namelijk zonde vinden iets te laten vervangen en dat er weer druk op bouwt en een ander rubber gaat lekken.
Alvast bedankt.
Laatst begon mijn auto met het lekken van motorolie. Naar de garage gebracht, de diagnose = een lekkende kleppendekselpakking. Deze laten vervangen, €250 euro. (heeft iemand trouwens een idee of voor deze reparatie de distributieriem eraf moet?)
Toen was het lekken verminderd, maar hield niet helemaal op. Opnieuw terug, de nokkenas leering lekte nog volgens de garage. Nu vragen ze €850 euro voor het vervangen van deze keerring. De hoge kosten omdat de distributieriem er ook af moet. (zit er op sinds 5-2020 en nog geen 5000 km)
Nu aan jullie 2 vragen.
1. Als ik de nokkenas keerring aan de kant van de distributie laat vervangen, moet ik dan voor de zekerheid ook de andere doen?
2. Kan het ook zijn dat de auto is gaan lekken door een verstopt pcv systeem? (geen onderhoudshistorie). Ik zou het namelijk zonde vinden iets te laten vervangen en dat er weer druk op bouwt en een ander rubber gaat lekken.
Alvast bedankt.