Helup
Volvonisten,
Vandaag ben ik erachter gekomen waarom mijn klantenbindings lampje steeds ging branden.
Je zou denken “da,s mooi “ probleem opgelost.
Niets is minder waar.
Vida geeft aan nokkenas sensor steeds hoog laag hoog laag aan.
Alleen het gekke was dat als ik een lang stuk gereden had het klantenbindings lampje dan weer uit ging.
Gedachte ging gelijk naar de accu.
Accu uitgenomen en aan de lader gehangen.
En ja hoor maar voor 45% geladen accu geladen tot 100% en weer in de Volvo gehangen.
Gelijk mijn dynamo getest ( ik heb hier een tester in mijn lader zitten) maar dit was ook goed.
—- pool los gemaakt en gemeten met multimeter tussen accupool en klem en jahoor.
Een lekstroom van 4,6 AMP dus dat is fors ( mag zijn tussen de 0,5 en 0,8 )
Nu weet ik dat mijn alarmsirene is afgekoppeld maar niet is uitgeschreven.
De reden is dat er nog maar 1AB aanwezig is en mijn vrouw maakt ook gebruik van de auto alleen zonder AB.
Nu de vraag ( hè hè eindelijk)
Waar zit de sirene van het alarm en Oja het is ook handig als jullie weten om wat voor een Volvo het gaat.
Volvo S60 2.4 edition uit 2001 met 339000 op de klok ( net ingereden duzzzzzz) Benzine.
Ik zou dus graag willen weten wat is het verbruik van het alarm en waar zit de sirene (het bleerijzer)
Ik neem aan dat ik het alarm niet zelf kan uitschrijven en dat ik het moet laten doen door de dealer.
( kost weer €85,—)
Ik hoop op een hoop reacties en oplossingen
Dus maak me gek
Gr Pimo
Volvonisten,
Vandaag ben ik erachter gekomen waarom mijn klantenbindings lampje steeds ging branden.
Je zou denken “da,s mooi “ probleem opgelost.
Niets is minder waar.
Vida geeft aan nokkenas sensor steeds hoog laag hoog laag aan.
Alleen het gekke was dat als ik een lang stuk gereden had het klantenbindings lampje dan weer uit ging.
Gedachte ging gelijk naar de accu.
Accu uitgenomen en aan de lader gehangen.
En ja hoor maar voor 45% geladen accu geladen tot 100% en weer in de Volvo gehangen.
Gelijk mijn dynamo getest ( ik heb hier een tester in mijn lader zitten) maar dit was ook goed.
—- pool los gemaakt en gemeten met multimeter tussen accupool en klem en jahoor.
Een lekstroom van 4,6 AMP dus dat is fors ( mag zijn tussen de 0,5 en 0,8 )
Nu weet ik dat mijn alarmsirene is afgekoppeld maar niet is uitgeschreven.
De reden is dat er nog maar 1AB aanwezig is en mijn vrouw maakt ook gebruik van de auto alleen zonder AB.
Nu de vraag ( hè hè eindelijk)
Waar zit de sirene van het alarm en Oja het is ook handig als jullie weten om wat voor een Volvo het gaat.
Volvo S60 2.4 edition uit 2001 met 339000 op de klok ( net ingereden duzzzzzz) Benzine.
Ik zou dus graag willen weten wat is het verbruik van het alarm en waar zit de sirene (het bleerijzer)
Ik neem aan dat ik het alarm niet zelf kan uitschrijven en dat ik het moet laten doen door de dealer.
( kost weer €85,—)
Ik hoop op een hoop reacties en oplossingen
Dus maak me gek
Gr Pimo