Lekstroom

Ik ben het komende weekend aan het puzzelen

FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Lekstroom

· 
Posted: 27.10.2016 - 22:28  ·  #1
Vanmorgen een lege accu :devil: :devil:
Volvo Assistance ( Wegenwacht) Accu bijna overleden, langs de garage.
Garage de accu is goed, er is een lekstroom. Aan de computer sirene alarm kapot, dat is de boosdoener. Helaas dus niet. De parrot is het ook niet. Maandag terug.

Zaterdag ga ik met een vriend een voor een de zekeringen er uit halen, om zoal wat voorwerk te verrichten. Obbe ( wat een held is dat :thumb: ) heeft mij instructies gegeven aan de hand van een ander topic, hoe ik te werk moet gaan. Zal ook wat foto's maken als toelichting, opdracht van Obbe.

Ik dacht even vanmiddag al de oplossing te hebben ivm mijn linker buitenspiegel waar spiegelglas kapot was gemept( door die idioot :devil: ), maar dat kan niet vertelde Obbe mij.

Is er nog een top tien van de grootste boosdoeners :D
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Re: Lekstroom

· 
Posted: 28.10.2016 - 17:36  ·  #2
Waarschijnlijk heb ik de boosdoener te pakken:
Bij de zekeringen in de achterruimte nr.6 Cd-wisselaar, tv, RTI . Dus de zekering eruit, want ik gebruik geen cd wisselaar en RTI.

Toen ik bezig was viel mij ook op dat het lampje van de "jukebox" ook voortdurend bleef knipperen, ook met de auto "op slot".

Ik zal dit weekend even een verslagje maken voor het doormeten van de lekstroom, wellicht handig voor een ander die het in de toekomst heeft.
Als de foto duidelijk is, dan doe ik die erbij.
smoelv70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Lekstroom

· 
Posted: 31.10.2016 - 20:32  ·  #3
Hoi,

Ik hoorde laatst van iemand (Kwibus) dat die ook een vergelijkbaar probleem had en dat bleek uiteindelijk toch wel de accu te zijn.
Dat kwam als volgt, de accu was niet 100% meer en gaf daardoor dus al een te lage spanning af waardoor de auto niet meer in de slaapstand terecht kwam en daarmee alsnog de accu leeg trok.

Als je een multimeter hebt, meet op de accupool eens direct nadat je gereden hebt de accuspanning (13.8V) en meet hem na b.v. 1 uur nog eens. Dan mag hij niet al te veel gezakt zijn.

Succes in elk geval.

Selected quotes for multi-quoting:   0