Beste heren,
mijn accu loopt in enkele dagen leeg, zodanig dat ik niet meer kan starten binnen een week.
ik ben nav van eerdere forumposts met mijn multimeter aan de slag gegaan.
tussen accupool en de min-draad de stroom gaan meten (op 200mA) stand.
beginnen met de hoofdzekeringen er uit te halen, daar werd als snel duidelijk dat het om de hoofdzekering ging die verwees naar de zekeringen 6-10.
poort 7 leek me de directe boosdoener, de radio, daar sloeg de meter uit naar zo'n 160ma.
radio los, terug naar (bijna) 0.
nieuwe radio gekocht, zelfde probleem (nou ja 104mA)
Verder loopt er ook stroom door zekering 6 en 8.
vandaag gemeten;
zonder zeker 6,7,8 loopt er 2,3mA
met zekering 6 (central locking) - 7 tot 15, heel onrusiig heen en weer springend naar allerlei waarden
met 7 (radio/amplifier) - 104mA (heel langzaam aflopend)
met 8 (light switch (immobilizer)) - 13,6mA (stabiel)
Wat zou ik kunnen doen om voor het probleem van m'n leeglopende accu de oorzaak te traceren?
sleutel niet in contactslot, deuren dicht, auto van het slot. contactslot niet aan geweest.
mijn accu loopt in enkele dagen leeg, zodanig dat ik niet meer kan starten binnen een week.
ik ben nav van eerdere forumposts met mijn multimeter aan de slag gegaan.
tussen accupool en de min-draad de stroom gaan meten (op 200mA) stand.
beginnen met de hoofdzekeringen er uit te halen, daar werd als snel duidelijk dat het om de hoofdzekering ging die verwees naar de zekeringen 6-10.
poort 7 leek me de directe boosdoener, de radio, daar sloeg de meter uit naar zo'n 160ma.
radio los, terug naar (bijna) 0.
nieuwe radio gekocht, zelfde probleem (nou ja 104mA)
Verder loopt er ook stroom door zekering 6 en 8.
vandaag gemeten;
zonder zeker 6,7,8 loopt er 2,3mA
met zekering 6 (central locking) - 7 tot 15, heel onrusiig heen en weer springend naar allerlei waarden
met 7 (radio/amplifier) - 104mA (heel langzaam aflopend)
met 8 (light switch (immobilizer)) - 13,6mA (stabiel)
Wat zou ik kunnen doen om voor het probleem van m'n leeglopende accu de oorzaak te traceren?
sleutel niet in contactslot, deuren dicht, auto van het slot. contactslot niet aan geweest.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).