Lekstroom V70 Classic

javu70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

· 
Posted: 16.11.2017 - 19:34  ·  #16
Dat verhaal van Benno : "afstandsbediening is ook een zender/ontvanger systeem" heeft mij al eens aan het denken gezet. Omdat o.a. de 'remote keyless control' over zekering 10 loopt en nu dus met die zekering eruit niet te gebruiken is. De zender is het kastje van de afstandsbediening maar dan zit er dus in de auto een ontvanger, die zou ik wel eens willen testen. Maar waar zit die ontvanger dan in de auto ? (toch niet in de binnenspiegel, zoals bij de V70 N ?)
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.11.2017 - 22:54  ·  #17
Quote door Walterj

Dat is bijzonder want elk product dient te voldoen aan de eisen van de europese EMC directive, waardoor zoiets niet kan gebeuren.

Gelukkig is dat ook echt de reden waarom het niet kan gebeuren, zoek maar eens een beetje op interferentie dan ben je nog wel een paar avonden zoet. Ik zal niet zeggen dat de volvo niet netjes omgaat ermee maar wat te denken van het gemiddelde aliExpress wifi setje van de buren, de IP-sec camera aan de gevel, de Wifi Router en of babyfoon uit chinaland. Noem maar op. Helaas al te vaak problemen meegemaakt van de categorie, mag niet gebeuren volgens de certificering om daar nog in te geloven.

benno
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2017 - 05:58  ·  #18
De ontvanger voor de AB's zit bij een V70 classic of naast je stuurkolom (bij de eerste modellen) of bovenop je tellerbak
javu70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2017 - 12:25  ·  #19
Maar waaraan herken ik de ontvanger ? Het is er een wirwar van draden /kabels en kastjes....
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2017 - 07:15  ·  #20
Als ik het goed gelezen heb is het een classic uit 2000 ? Daarbij zit de ontvanger bovenop het klokkenspel. Dus bovendek er helemaal af, dan kun je bij het dashboard / bij de klokken / tellerbak komen en dan zie je daar bovenop een zwarte box liggen. Dit is degene voor de AB's
javu70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2017 - 19:37  ·  #21
Als dat bij mijn V70, 5e maand 2000 zo is, boven op de tellerbak, dan is dat nog wel iets om een nachtje over te gaan slapen. Dat klusje ga ik zelf niet uitproberen, dan moet dus de kap van het dashboard eraf.......plus de unit testen, plus evt. nieuwe unit bestellen, gaat dan ook nog wel tijdje duren...........misschien moet ik even een pas op de plaats maken.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 18.11.2017 - 23:18  ·  #22
Hallo juva70

Als je A zegt dan ga je ook naar B zeker als er forum leden zijn die je willen helpen om de klus te klaren.

Groeten BUM
javu70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2017 - 12:02  ·  #23
Bij deze een update ter lering en vermaak. Mijn nieuwsgierigheid en lef hebben het gewonnen van mijn voorzichtigheid. Ik wilde toch perse weten of de ontvanger van de AB de stroom lekte. Een paar keer de volgende video bekeken : https://www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE en vervolgens de moed bij elkaar geraapt en samen met mijn zoon aan de klus begonnen. Het ging allemaal als in de video, zonder gekke dingen tegen te komen. Uiteindelijk de AB unit uit voorzorg vervangen, om niet nog een keer deze klus te hoeven doen. Op het eind van de dag met een voldaan gevoel van overwinning was de klus klaar. De dagen erna was het spannend : testen en meten of er nog stroom lekte. Helaas was dit het geval. Toch overheerste het goede gevoel van de klus geklaard te hebben, wetende dat de AB unit niet het probleem was. We zoeken verder........na de bovenstaande klus te hebben afgerond kunnen er niet zo heel veel dingen lastiger zijn dan dat. Wordt vervolgd......Voorlopig dank voor jullie input maar we zijn er nog niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0