Lekstroom V70 Classic

 
 
 
 
 
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 03.11.2017 - 19:23  ·  #1
Mijn naam is Jan en heb een V70 classic 2.4 uit 2000 .
Mijn probleem is dat er een lekstroom is en de auto na 4/5 dagen stilstand niet meer start. Eerst maar eens op het forum de beschikbare info gelezen. Vaak kwam ik hierbij de sirene als boosdoener tegen maar die heeft mijn auto niet. Na verder zoeken, met een multimeter, vond ik een lek op zekering 6 (central locking) en 10 (keyless entry/ contactslot). Na wat metingen erachter gekomen dat deze 2 elkaar over en weer beinvloeden (maar hoe is mij niet duidelijk) en dat nr. 10 de grootste boosdoener is. Sindsdien heb ik deze zekering eruit gehaald en is het probleem nagenoeg over. Maar de auto is nu alleen te openen en te sluiten met de sleutel en niet meer via de afstandsbediening. Daar valt mee te leven maar dit is natuurlijk niet de bedoeling en ik wil het probleem graag oplossen. Wat ik soms nog als probleem lees is de‘centrale vergrendelingsmodule’ maar waar zit die?, valt er ergens een stekker uit te trekken? Met mijn bais kennis en kunde kom ik nu niet verder en enige hulp zou welkom zijn………………..
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 03.11.2017 - 19:54  ·  #2
Hallo Jan,

Die centrale vergrendelingsmodule zit volgens mij in het bestuurdersportier.
Maar zit op zekering 10 alleen maar de centrale vergrendeling?
Ik heb deze klacht, gecombineerd met de centrale vergrendeling overigens nog nooit eerder gehoord (maar dat zegt natuurlijk niet alles).
Wel willen sommige radio's de accu nog wel eens leegtrekken.

Je schrijft: probleem 'nagenoeg' over. Dus niet helemaal. Over welke periode wordt de accu nu leeggetrokken?

Overigens bestaan er stroomschema's van jou auto. Even zoeken op internet.
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 04.11.2017 - 20:14  ·  #3
Als je met de centrale vergrendelingsmodule het blokje bedoeld waar ook de raamschakelaars in zitten dan is dit niet de boosdoener want die stekker heb ik er al een afgehaald en loste niets op. Ook de radio is het niet, zit op een andere zekering. De centrale vergrendeling zit bij mij helemaal alleen nr. 6 en niet op nr. 10.
Maar nr. 10 is dus het probleem en hierop zit de remote keyless entry en het contactslot. Met nr. 10 eruit is er een acceptabel lekstroompje en heb het nog niet mee gemaakt dat de auto na dagen niet meer te starten was, is dus voor mij oke. Stroomschema's worden voor mij te ingewikkeld.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 04.11.2017 - 20:23  ·  #4
Als het contactslot ook bij die zekering zit, dan kan het daar ook mee te maken hebben.

Blijft het contact niet deels ingeschakeld ook al is de sleutel eruit?
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 05.11.2017 - 09:45  ·  #5
Volgens het zekeringsschema zit het contactslot ook op 10. Deze optie had ik ook bedacht , maar je verwacht toch als je er een zekering uit haalt dat je merkt dat de functie die op die zekering zit het niet meer doet. De afstandsbediening doet het dan dus inderdaad niet meer maar ik merk niet dat er iets niet naar behoren werkt m.b.t. het contactslot, dat is toch wel vreemd ? Hoe zou ik het contactslot verder kunnen testen op goede werking ?
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 05.11.2017 - 09:47  ·  #6
Hoe kom ik er achter of het contactslot wel of niet beinvloed wordt door 10 of zoals gezegd deels ingeschakeld blijft ?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 05.11.2017 - 10:04  ·  #7
Jaren geleden weleens die stuurkappen van een classic eraf gehad, maar kan het me niet meer herinneren.

Haal ze er eens af, en haal evt stekkers los van het slot waar de sleutel in valt.
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 06.11.2017 - 11:13  ·  #8
Gelijk het advies van Blade opgevolgd. Eerst zekering 10 er weer in, auto in rust laten komen en de lekstroom genoteerd en ook de accuspanning. Vervolgens de stekker van het contactslot los gehaald, auto weer in rust, en opnieuw gemeten. Dit leverde exact de zelfde lekstroom op. Dan mag je toch concluderen dat hij hier niet op lekt ? Toch maar even een nachtje nr. 10 laten zitten en vanochtend de accuspanning gemeten met een beduidend lager voltage. Dus eerst nr. 10 er maar weer uit gehaald uit voorzorg om niet op een te lage spanning te komen. En nu verder.........?
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 14.11.2017 - 08:32  ·  #9
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Jammer dat er met zoveel kennis en kunde op het forum geen verdere hints zijn. Toch wil ik dit probleem opgelost zien. Bij deze dan een laatste verzoek: heeft iemand misschien een tip welk bedrijf mij verder kan helpen b.v.k. in het noorden van het land ?
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 14.11.2017 - 08:55  ·  #10
meijer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 77
Berichten: 508
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 15.11.2017 - 23:10  ·  #11
hallo javu70

Hier een lijst van de lekstromen in een V70
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 15.11.2017 - 23:53  ·  #12
Zit er verder nog aftermarket spul in zoals radio e.d?

Wellicht is er er nog wat anders aangesloten op zekering 10 ergens in de auto.
javu70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 39
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 16.11.2017 - 08:40  ·  #13
Voor de goede orde ik heb een V70 classic Geen V70N.
De radio is origineel maar toch uit voorzorg al eens losgekoppeld > geen stroomtrekker.
Het 850 forum is een idee maar ik dacht met een V70 ook hier uit de voeten te moeten kunnen.
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 16.11.2017 - 09:47  ·  #14
Heel andere vraag, staat de auto geparkeerd in de buurt van stroomleidingen, netwerken, telefonie etc. Bij een andere auto van me (landrover) kreeg ik dit soort problemen door interferentie van radiosignalen waardoor de auto nooit echt in slaap valt. dit trok de accu leeg. auto's vallen tegenwoordig niet direct stroomloos maar blijven een tijdje alert wat meer stroom gebruikt. Als er continue stoorsignalen langskomen dan kan het zijn dat die de auto leegtrekken.

Ik kon zelfs niet in de buurt van een stroomhuisje van de NS parkeren want dan deed de auto het na een paar uur al niet meer. Als ik hem dan tien meter wegduwde werkte alles :) Lekker hoor,

de afstandsbediening is ook een zender/ontvanger systeem natuurlijk.

benno
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Lekstroom V70 Classic

 · 
Posted: 16.11.2017 - 17:47  ·  #15
Dat is bijzonder want elk product dient te voldoen aan de eisen van de europese EMC directive, waardoor zoiets niet kan gebeuren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0